25 noiembrie, 2020

Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor (MMAP) a pus în dezbatere publică, până la 30 noiembrie, programul prin care ar urma să se dezvolte infrastructura de încărcare a maşinilor 100% electrice, print-o nouă rundă de finanțare cu un buget de 96 de milioane de lei.

Bugetul ar trebui să permită montarea a până la 1.000 de puncte de încărcare, ceea ce înseamnă circa 500 de stații de încărcare pe întreg teritoriul României, potrivit unui comunicat al MMAP citat de Agerpres.

Pe de altă parte, companiile energetice s-ar putea s-o ia înaintea statului, dacă acesta își păstrează ritmul actual.

(Citește și: „Companiile energetice din România investesc în mii de stații de încărcare a mașinilor electrice”)


Finanţarea acoperă 90% din cheltuielile eligibile, „în limita sumelor ce pot fi acordate pentru fiecare categorie de solicitanţi”.

Prioritate pentru zonele metropolitane și orașele turistice

Sunt preferate oraşele turistice din ţară, dar şi localităţile din zonele metropolitane ale municipiilor reşedinţă de judeţ, după ce anul trecut „prioritate au avut municipiile”.

Astfel, municipiile, altele decât cele reşedinţă de judeţ, şi localităţile declarate staţiuni turistice de interes naţional vor putea obţine maximum 1,5 milioane de lei pentru instalarea staţiilor de încărcare.

De asemenea, localităţile din zonele metropolitane ale municipiilor reşedinţă de judeţ pot accesa cel mult un milion de lei.


Pentru instalarea unei staţii de reîncărcare suma maximă finanţată este de 190.000 de lei.

Doar proiecte pentru 291 stații, până acum

Pentru ediția anterioară a programului au aplicat 38 de municipii din ţară, în care se vor construi 291 de staţii de reîncărcare rapidă cu peste 600 de puncte de încărcare.

Până în prezent au fost aprobate finanţările pentru 19 oraşe, respectiv pentru 142 de staţii cu 302 puncte de încărcare. Oraşele care au aprobat finanţările sunt: Zalău, Piatra Neamţ, Râmnicu Vâlcea, Piteşti, Târgu Mureş, Oradea, Baia Mare, Focşani, Satu Mare, Reşiţa, Giurgiu, Călăraşi, Slatina, Timişoara, Alba Iulia, Suceava, Galaţi, Braşov şi Deva.

„Rabla Plus a înregistrat, în 2020, cel mai mare record de când există programul: peste 4.600 de maşini rezervate, mai mult decât în cei toţi trei ani de când programul rulează. Sunt convins că, în anii următori, maşinile electrice vor fi printre primele opţiuni ale tot mai multor români. Deocamdată, cei care au deja o maşină electrică o folosesc, în mod special ca maşină de oraş, în absenţa unei reţele de staţii de încărcare pe tot teritoriul României, a declarat Mircea Fechet, ministrul Mediului, citat de Agerpres.

Obiectivul ministerial este să dezvolte „o cultură de masă a maşinilor electrice”.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: