miercuri

24 aprilie, 2024

12 ianuarie, 2021

Ministerul Mediului va începe consultări cu producătorii, dealerii auto și cu societatea civilă privind posibilitatea introducerii unei taxe pe poluarea auto, potrivit ministrului Tanczos Barna.

„Dacă va exista o nouă taxă, va fi discutată cu Comisia Europeană şi vom strânge toate know-how-urile (informaţiile) şi toate exemplele pozitive din Uniunea Europeană, astfel încât să nu mai ajungem în situaţia de a avea o taxă ilegală”, potrivit Antena3.

Ministrul Mediului a amintit că în România nu există în acest moment nici o taxă de poluare pentru emisiile de dioxid de carbon. Au existat mai multe încercări de a fi introdusă o astfel de taxă, sub diferite nume, taxă auto, taxă de poluare, însă au eşuat toate, din cauza neregulilor juridice.


Tanczos Barnaa dat exemplul taxei de primă înmatriculare care a fost declarată ilegală, iar statul român a fost obligat să returneze banii oamenilor.

Totuși, „România trebuie să decidă, DA sau NU”, în privința taxei. „În Europa există trei ţări care nu au nicio intervenţie pe această problemă, restul de 24 au fel de fel de sisteme în implementare. România trebuie să decidă dacă vrea să facă parte din grupul ţărilor care nu au nicio taxă, sau din grupul de 24 unde se încearcă prin diverse să taxeze poluarea”, a mai declarat Tanczos Barna.

Ministrul Mediului a promis o consultare publică și discuţii inclusiv cu producătorii auto, inclusiv cu comercianţii auto. Apoi vor fi analizate variantele din UE şi va fi luată o decizie care să nu mai „bulverseze” piaţa.

„Dacă astăzi eu v-aş spune că introduc o anumită taxă, aş face greşeala pe care au făcut-o ceilalţi minştri, care au introdus o taxă, s-a pierdut la Curtea Europeană de Justiţie şi s-au dat banii înapoi. Dacă va exista o taxă pe mediu, naţională sau locală, trebuie să fie sigură din punct de vedere juridic şi să aibă efecte suficiente”, a mai spus Tanczos Barna.


Ministrul Mediului a dat și câteva indicii privind variantele posibile: „impozit local diferenţiat, rovinietă, emisiile stabilite de producătorul auto în funcţie de motor. Măsura trebuie să ducă la reducerea poluării. Obiectivul este scăparea de infringement şi reducerea poluării în marile oraşe”.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: