marți

5 iulie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

15 februarie, 2013

Elevii din învățământul primar vor avea mai multe ore de educație fizică și mișcare, potrivit unui proiect de Plan-cadru pentru învațamântul primar publicat de Ministerul Educației.

”O noutate importantă a Proiectului de Plan-cadru pentru învațamântul primar propus dezbaterii publice este numarul de ore prevăzut pentru activitățile care urmaresc stimularea dezvoltarii fizice armonioase”, susține Ministerul Educației.

Disciplinele vor fi efectuate astfel:

  • două ore la disciplina ”Educație fizica” si alte doua ore la disciplina ”Muzică și miscare” pentru elevii din clasa pregătitoare, clasa I si clasa a II-a;
  • două ore la disciplina ”Educație fizica” și o ora la disciplina ”Joc și miscare”, pentru elevii claselor a III-a si a IV-a.

Ministerul își justifică măsura prin faptul că la nivel european, ”se constată acordarea unei atenții sporite educației fizice, prin alocarea unui numar mare de ore în țari precum Franța, Luxemburg, Ungaria, Germania, Slovenia, Austria, Liechtenstein, Croația (cel puțin 3 ore/saptamâna)”.

”Creșterea numărului de ore de educație fizica reflecta importanța care trebuie acordata sănătații si dezvoltării fizice armonioase a tinerei generații, tot mai preocupata de tehnologia digitala, în detrimentul sportului și mișcării în aer liber”, susține ministerul.

O altă noutate a proiectului o constituie absența plajei orare pentru disciplinele din trunchiul comun, în scopul asigurării echitații si a unității de forma a planului-cadru.

Funcțiile plajei orare de oferire a posibilității de aprofundare/ remediere sau de extindere pot fi realizate prin valorificarea timpului la dispoziția profesorului.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Legea educației naționale nr.1/2011, precizeaza la art. 66 al. (5), modul în care pot fi folosite orele pentru disciplinele din trunchiul comun: ”programa scolara acopera 75% din orele de predare si evaluare, lasand la dispozitia cadrului didactic 25% din timpul alocat disciplinei/domeniului de studiu respectiv. In functie de caracteristicile elevilor si de strategia scolii din care face parte, profesorul decide daca procentul de 25% din timpul alocat disciplinei/domeniului de studiu este folosit pentru invatare remediala, in cazul copiilor cu probleme speciale, pentru consolidarea cunostințelor sau pentru stimularea elevilor capabili de performante superioare, conform unor planuri individuale de invățare elaborate pentru fiecare elev.“

Planul-cadru a fost postat pe site-ul Ministerului Educației din 13 februarie, cei interesați putând face propuneri până pe 19 februarie.

Descarcă aici proiectul Planului-cadru pentru învațamântul primar.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: