marți

26 martie, 2024

15 martie, 2023

Ministerul Economiei a fost mandatat de guvern să identifice oportunitățile de finanțare printr-un mecanism de schemă de ajutor de stat a producției de baterii pentru electromobilitate, potrivit unui memorandum aprobat în ședința de miercuri.

Totodată, aceasta a fost însărcinat cu:

  • parcurgerea etapelor tehnice în ceea ce privește analiza oportunității inițiativelor de investiții în domeniul bateriilor;
  • analiza și cooperarea cu potențiali investitori străini în vederea dezvoltării ecosistemului de baterii și a lanțului valoric în România.


”Pentru România, producerea de baterii este un imperativ strategic pentru tranziția către o energie curată, pentru modernizarea și competitivitatea industriei. Acest aspect va stimula crearea de locuri de muncă și creștere economică, va impulsiona cercetarea și inovarea și va pregăti industria românească în vederea respectării angajamentelor și obiectivelor de combatere a schimbărilor climatice stabilite de UE, ținând cont și de prevederile Acordului de la Paris”, se arată în memorandum.

Acesta invocă necesitatea unor investiții considerabile pentru producția de baterii, investiții destinate contrucțiilor de gigafabrici, precum și a consolidării ecosistemului aferent acestora. Având în vedere amploarea și viteza investițiilor necesare, mobilizarea rapidă a investițiilor private va fi un factor de reușită fundamental, avertizează executivul.

”Pentru a preveni dependența tehnologică și pentru a valorifica potențialul pe care îl reprezintă bateriile în materie de locuri de muncă, de creștere economică și de investiții, România și statele membre trebuie să acționeze rapid în cursa mondială pentru consolidarea poziției de lider în domeniul tehnologic și industrial de-a lungul întregului lanț valoric”, se arată în document.

În prezent, există peste 4 milioane de vehicule electrice aflate în circulație la nivel mondial. Se preconizează că acest număr va crește la 50-200 de milioane până în 2028 și că va ajunge la 900 de milioane până în 2040. Bateriile reprezintă până la 40 % din valoarea unui autovehicul.


Documentul mai invocă și creșterea considerabilă a cererii pentru materii prime critice, odată cu extinderea pieței de vehicule electrice, precum și a dependenței UE de China din această perspectivă.

“România trebuie să își diversifice sursele pentru aceste materiale, inclusiv sursele interne, iar UE să-și utilizeze pe deplin politica comercială pentru a asigura o ofertă durabilă și sigură și să își consolideze trecerea la o economie circulară prin recuperare, reutilizare și reciclare”, propune memorandumul.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

”În ultima perioadă, auzim – îndeosebi din partea mediului de

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: