luni

4 iulie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

30 octombrie, 2021

Microsoft a devenit cea mai valoroasă companie din lume, după ce valoarea sa de piață a depășit-o pe cea a Apple, ca urmare a scăderii capitalizării bursiere. Acțiunile Apple au înregistrat o scădere a cotațiilor la Bursa din New York, după ce rezultatele financiare nu au corespuns așteptărilor investitorilor.

Capitalizarea bursieră a Microsoft, calculată cu prețul acțiunilor sale, a fost de aproape 2,49 trilioane de dolari  la închiderea de vineri a Bursei din New York, în timp ce Apple a rămas la 2,46 trilioane, potrivit CNBC.

Apple deja raportase că veniturile din al patrulea trimestru fiscal american au fost sub așteptări din cauza constrângerilor lanțurilor de aprovizionare. 


Tim Cook, directorul general (CEO) al Apple, a estimat la 6 miliarde de dolari scăderea veniturilor.

Liga miilor de miliarde

Deși vânzările de iPhone-uri au crescut cu 47% anual, au fost sub așteptările analiștilor. Noul model iPhone 13 nu a apucat decât câteva zile de vânzări de vânzări în perioada de raportare.

În schimb, Microsoft a depășit așteptările privind veniturile în primul său trimestru fiscal, care a crescut cu aproximativ 22% de la an la an. Aceasta a fost cea mai rapidă creștere din 2018.

Apple a fost prima companie care a atins pragurile de capitalizare de piață de un trilion (1.000 miliarde de dolari) și de două trilioane de dolari. A devenit cea mai valoroasă companie cotată la bursă din lume anul trecut, când a depășit capitalizarea bursieră a gigantului petrolier de stat Saudi Aramco.


Microsoft a mai depășit Apple la capitalizarea de piață în 2020, când pandemia de coronavirus a făcut ravagii în lanțurile de aprovizionare.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

A depășit pragul de 2 trilioane de dolari în iunie, după ce a dezvăluit prima actualizare majoră pentru Windows în mai bine de cinci ani.

La închiderea pieței de vineri, acțiunile Microsoft au crescut cu peste 48% până în prezent, în timp ce cele ale Apple au crescut cu aproape 13%.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: