vineri

26 aprilie, 2024

14 decembrie, 2022

Uzina Mercedes din  Sebeș (foto) este una din locațiile unde producătorul auto german va construi unități de propulsie pentru mașini electrice, potrivit planurilor de un milliard de euro de restructurare a rețelei globale de producție și de adaptare la sistemele electrice, începând din 2024.

Celelalte două uzine pentru producția de unități de propulsie sunt Untertuerkheim și Beijing, cea dintâi fiind, împreună cu cea din Hamburg, principalele fabrici pentru asamblarea punților și componentelor electrice.

Uzinele din Kamenz și Untertuerkheim din Germania, precum și Beijing, care montează deja baterii pe modelele electrice și hibride, vor asambla bateriile pentru modele pe viitoarele platforme MMA și MB.EA.


O altă locație de asamblare a bateriilor va fi tot în Germania, la Koelleda, după ce guvernul regional își va acorda sprijinul „Nu există niciun site care să nu fie inclus”, a declarat șeful de producție Joerg Burzer la un apel de presă, citat de Reuters.

În iunie, managementul și reprezentanții angajaților Mercedes au ajuns la un acord privind tranziția uzinelor europene la producția de vehicule electrice.

Sindelfingen va devein centrul de coordonare a tranziției la vehiculele de ultimă generație pe platforma AMG.EA. Bremen și Kecskemet în Ungaria se vor ocupa de modelele de lux, iar Rastatt și Kecskemet de prototipurile celor noi.

Uzina de la Sebeș în planurile Mercedes

Uzina de la Sebeș va lua parte astfel la procesul de transformare a capacităților de producție ale Mercedes, care au fost concepute pe linii fie pentru vehiculele motorizate cu combustie internă, fie pentru cele electrice.


Asamblarea bateriilor și motoarelor clasice pe aceeași linie este mai complicate, recunoaște Joerg Burzer.

Multe din fabricile de componente vor continua, totuși să producă piese pentru mașinile cu motor cu combustie atâta timp cât există cerere, sau până în 2030, când Mercedes are în plan să vândă numai mașini, „acolo unde condițiile pieței o permit”.

Mercedes are două filiale în România: Star Assembly SRL de la Sebeș care face cutii de viteză, inclusiv automate și Star Transmission SRL de la Cugir (ambele în județul Alba), care produce diferite componente pentru motoare, transmisii și sisteme de direcție, precum și centrul de tehnologie pentru producția de prototipuri.

Mercedes a primit, deja, de la Guvernul român un ajutor de stat de 35 milioane de euro pentru achiziția unor echipamente în scopul retehnologizării capacităților din România de la Sebeș și Cugir, pentru producția de echipamente de mașini electrice.

Pe de altă parte, este „pus pe pauză” un parteneriat între Mercedes-Benz Vans şi compania americană Rivian pentru a produce furgonete electrice într-o fabrică din Polonia, Ungaria sau România

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Retragerea doctorului Cîrstoiu din cursa pentru primăria Capitalei arată nu

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: