luni

17 iunie, 2024

11 aprilie, 2018

Mark Zuckerberg a ieșit „nevătămat” din prima zi de audiere în Senatul american, scrie CNN. Aceasta, în primul rând pentru că senatorii care i-au adresat întrebări nu au habar cum funcționează Facebook, care ar fi soluțiile problemelor și deoarece nici măcar nu le-a fost clar, atunci când l-au chemat pe fondatorul celei mai mari rețele sociale să depună mărturie, ce doresc să obțină.

Mark Zuckerberg a fost convocat pentru a da explicaţii în scandalul Cambridge Analytica, în care datele a 87 de milioane de utilizatori au fost sustrase şi folosite ilegal de compania britanică. Timp de aproximativ cinci ore, el a răspuns întrebărilor celor 44 de senatori.


La încheierea audierii, acţiunile Facebook au înregistrat, la bursa de la New York, cea mai mare creştere din ultimii doi ani – de 4,5%. 

Facebook este acuzată  că nu a luat suficiente măsuri pentru a-i proteja pe cei care au avut încredere să pună la dispoziţia reţelei datele lor personale.

Așa cum se aștepta, fondatorul rețelei și-a asumat responsabilitatea pentru cele întâmplate, într-un discurs pregătit cu specialiști în comunicare și presărat cu exemple pozitive din istoria rețelei.

Dar este clar acum că nu am făcut suficient pentru a preveni ca acest instrument să fie folosit, de asemena, pentru a face rău. Mă refer aici la răspândirea de ştiri false, implicarea forţelor străine în alegeri, discursuri bazate pe ură, precum şi în ce priveşte şi confidenţialitatea datelor.


Nu am conştientizat responsabilitatea enormă pe care o avem și aceasta a fost o mare greșeală. A fost greșeala mea și îmi pare rău. Am început Facebook, o conduc și sunt responsabil pentru ceea ce se întâmplă aici„, a spus Mark Zuckerberg.

În opinia sa, vina Facebook în acest ultim scandal este că a luat de bună promisiunea Cambridge Analytica, potrivit căreia datele utilizatorilor nu vor fi folosite, și că nu a verificat acest lucru.

„Nu am avut o viziune destul de cuprinzătoare a responsabilităţii noastre şi asta a fost o mare eroare”,  a continuat directorul general al Facebook.

El a prezentat măsurile deja implementate sau cele avute în plan pentru îmbunătățirea protecției datelor personale ale utilizatorilor, precum și faptul că  Facebook a acceptat și să colaboreze cu cercetători independenţi la un studiu menit să evalueze influenţa rețelei în alegeri.

Întrebat dacă oamenii vor trebui să plătească pentru a nu le fi culese datele şi a nu mai primi reclame, Zuckerberg a ocolit un răspuns tranşant, dar a menţionat că în cazul în care cineva nu doreşte să primească publicitate, în funcţie de interes, îşi poate dezactiva opţiunea.

„Principala mea prioritate a fost întotdeauna misiunea socială de a conecta oamenii, de a construi o comunitate şi de a aduce lumea mai aproape. Publicitatea şi aplicaţiile nu vor avea niciodată priotitate faţă de aceste idei cât timp eu voi conduce Facebook”, a spus Zuckerberg.

Atunci, cum se poate susține un astfel de model de bussiness?, a întrebat Orrin Hatch. Prin reclame, a spus Zuckerberg.

Despre ancheta privind ingerința Rusiei în prezidențialele din 2016

Mark Zuckerberg a recunoscut la un moment dat că angajați ai companiei pe care o conduce au fost citați de echipa  procurorului special Robert Mueller care anchetează cazul ingerinţelor Rusiei în scrutinul prezidenţial din SUA.

„Da. Ştiu că lucrăm cu ei”, a afirmat şeful Facebook, după care însă nu a oferit mai multe detalii, explicând că doreşte să nu încalce vreo regulă privind confidenţialitatea.

„Munca noastră cu procurorul special este confidenţială şi vreau să mă asigur că nu dezvălui într-o şedinţă deschisă ceva ce este confidenţial”, a declarat şeful Facebook.

El, peronal, nu se numără printre cei care au fost audiaţi de echipa lui Mueller.

Monopolul Facebook 

Mark Zuckerberg a evitat să răspundă la mai multe întrebări, de exemplu la cea adresată de Chuck Grassley, care i-a cerut să spună de câte ori a cerut un audit care să asigure compania că datele adunate ilegal au fost șterse.

De asemenea, nu a răspuns nici la cererea de a enumera alți competitori, astfel încât să demonstreze că Facebook nu deține monopolul pe această piață.

El a spus doar că Facebook are numeroși competitori, dar nu a reușit să-l nominalizeze pe cel mai important, pe cel care ar furniza servicii similare.

Dacă nu mai vreau un autoturism Ford, pot cumpăra imediat un Chevy, a insistat Lindsey Graham. Dacă nu-mi mai place Facebook, la ce pot apela? Nu credeți că dețineți monopolul?

Nu am senzația asta, a răspuns Zuckerberg.

Senatorul Dick Durbin, despre dreptul la viață privată

Dick Durbin: Domnule Zuckerberg, aţi vrea să ne spuneţi numele hotelului la care aţi stat noaptea trecută?

Mark Zuckerberg: Mm… Nu.

Dick Durbin: Dacă aţi trimis cuiva mesaje săptămâna aceasta, aţi vrea să împărtăşiţi cu noi numele persoanelor cărora le-aţi trimis mesaje?

Mark Zuckerberg: Nu, domnule senator, nu cred că aş vrea să fac publice aceste lucruri aici.

Dick Durbin: Cred că despre asta este vorba: dreptul la viaţă privată, limitele dreptului la viaţa privată şi la cât de multe dezvăluim în America modernă în numele, citez, „conectării oamenilor din întreaga lume” (citat din Mark Zuckerberg – n. red.)

Termenii de utilizare acoperă compania

John Kennedy s-a referit la Termenii de utilizare, care scapă de răspundere compania, dar, prin formularea lor, nu-i informează pe utilizatori despre drepturile lor.

Senatorul i-a cerut lui Mark Zuckerberg să-i pună pe avocații săi plătiți cu 1.200 de dolari pe oră să elaboreze un alt acord de utilizare care să fie înțeles de americanul de rând și care să-i explice detaliat utilizatorului drepturile de care beneficiază.

Audierea va continua și miercuri.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: