8 iulie, 2021

Foto: Geotab

Trei mari producători camioane europeni, Daimler Trucks, AB Volvo şi Traton, au decis să investească împreună circa 500 de milioane de euro într-o companie de dezvoltare a unei reţea de încărcare a bateriilor pentru camioanele și autobuzele de cursă lungă.

Cei trei mari producători – altfel aflați într-o concurență acerbă, vor investi în părți egale, obiectivul companiei de proiect fiind de a instala şi opera cel puţin 1.700 de puncte de încărcare în următorii cinci ani. Compania de proiect va fi înregistrată în Amsterdam și își va începe activitatea în 2022, potrivit Reuters.

Marile nevoi de rețele de încărcare

Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) susţine că sunt necesare până la 50.000 de puncte de încărcare performante până în 2030.


Se estimează că va fi nevoie de aproximativ 10 miliarde de euro pentru ca infrastructura în Europa să fie pe deplin electrificată până în 2050.

ACEA a realizat o hartă a celor mai necesare locații pentru încărcarea bateriilor camioanelor electrice de cursă lungă

România nu figurează decât cu 29 de puncte, dintre care:

  • 9 situate aparent între Timișoara și Lugoj,
  • 7 – la sud de București spre Ruse,
  • 6 – în zona Sebeș, iar
  • restul în județele Sălaj, Cluj, Prahova, Argeș și Mehedinți, pe traseele cel mai fecventate de tiruri în prezent.

Culorile diferite ale arată densitatea nevoilor actuale, de la cea mai mare (orange) la cea mai mică (verde) și până la zero (albastru).

Harta locatiilor necesare pentru statii de încărcare de baterii camioane electrice de cursă lungă


Toți producătorii, inclusiv de autoturisme, spun că adoptarea pe scară largă a vehiculelor electrice este împiedicată de extinderea insuficientă a infrastructurii de reîncărcare.

Teama potențialilor cumpărători este că nu vor avea suficiente staţii de încărcare pe traseul călătoriilor lor.

Triumviratul camioanelor electrice

Reteaua ar urma să fie deschisă și clienților altor companii.

„Ingredientul cheie al viitoarelor vehicule electrice va fi infrastructura. Ea va fi marea dificultate”, a declarat Martin Daum, directorul general al Daimler Trucks, pentru Reuters.

(Citiți și: „Germania – lege pentru instalarea a 1.000 de staţii de încărcare”)

Ca urmare cele trei mari companii și-au afirmat deschiderea pentru noi parteneri. „Suntem deschişi în toate direcţiile, să aducem şi alţi parteneri în societatea mixtă. Mă aştept la un interes crescut după înfiinţarea societăţii mixte”, a spus directorul general al Traton, Matthias Gruendler, care produce camioanele MAN și Scania.

„Pentru a accelera şi mai mult, avem nevoie de noi parteneri, reţele suplimentare şi fonduri publice. Vom continua să fim concurenţi, dar avem nevoie de de o nouă platformă pentru a concura”, a confirmat şeful AB Volvo, Martin Lundstedt.

La sfârșitul lunii mai, deputaţii germani au adoptat o lege privind instalarea, până în 2023, a unei reţele publice de 1.000 de staţii de încărcare ultrarapidă pentru automobilele electrice.

Staţiile de încărcare ultrarapide sunt considerate cruciale pentru parcurgerea unor distanţe mari cu un vehicul electric

 

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: