Deputaţii germani au adoptat o lege privind instalarea unei reţele publice de staţii de încărcare ultrarapidă pentru automobilele electrice până în 2023.
Staţiile vor fi echipate cu încărcătoare de mare putere, de cel puţin 150 de kilowaţi, ceea ce va permite încărcarea bateriei în câteva minute. Staţiile de încărcare ultrarapide sunt considerate cruciale pentru parcurgerea unor distanţe mari cu un vehicul electric, potrivit AFP, citată de Agerpres.
Pentru cele 1.000 de noi staţii de încărcare ultrarapidă, statul federal va încheia contracte pe termen lung cu firme private pentru operarea rețelei. Procedura de depunere de oferte ar urma să fie lansată în vara acestui an.
În prezent, în Germania, prima economie europeană, există doar aproximativ 800 de staţii de încărcare cu o putere de cel puţin 150 de kilowaţi, adică aproximativ 2,4% din toate staţiile de încărcare accesibile publicului, informează Ministerul german al Transporturilor.
Planul de redresae al Germaniei prevede obligativitatea benzinăriilor de a instala stații de încărcare pentru mașinile electrice.
Vânzările de mașini electrice iau amploare
Piaţa auto din Germania cunoaşte de mai multe luni o explozie a vânzărilor de automobilele electrice, stimulate şi de primele consistente acordate de guvern la achiziţionarea acestor automobile.
Înmatriculările de automobile 100% electrice sau hibride au crescut în luna aprilie cu aproape 400% comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, pentru a ajunge la 50.800 de unităţi, adică o cotă de piaţă de 22%.
În România, guvernul are programe, companiile private investesc
În România, înmatriculările de autoturisme „electrificate” au crescut cu 59% în primele 4 luni ale anului 2021 față de aceeași perioadă a anului trecut, până la 501 unități
România avea 400 de stații de încărcare la sfârșitul anului trecut. Doar aproximativ 25% permit încărcarea rapidă a bateriei cu peste 22 kW și doar 33% dintre stații au cel puțin două puncte de încărcare.
(Citiți și: „Companiile energetice din România investesc în mii de puncte de încărcare a mașinilor electrice”)
Companiile energetice din România investesc în mii de puncte de încărcare. Ministerului Mediului vorbește din noiembrie de programul de susținere a primăriilor pentru stații de încărcare. Acestea și companiile ar urma să instaleze sute de stațiii, declara ministrul Tanczos Barna în martie, citat de Digi24.
Ținta: un milion de puncte de încărcare în UE până în 2025
Luna trecută, Curtea de Conturi Europeană (ECA) a publicat un raport conform căruia UE trebuie să accelereze instalarea staţiilor de încărcare a automobilelor electrice.
Potrivit ECA, există riscul ca obiectivul privind un milion de puncte de încărcare a automobilelor electrice până în 2025 să fie ratat dacă procesul de instalare continuă în ritmul actual.
Pentru a recupera decalajul ar fi nevoie de 150.000 de noi puncte de încărcare în fiecare an, adică aproape 3.000 în fiecare săptămână.
Mai mulţi constructori auto, printre care BMW Group, Mercedes Benz AG, Ford Motor Company, Volkswagen Group şi Hyundai Motor Group, au înfiinţat în 2017 firma Ionity, cu sediul la München (sudul Germaniei), având drept obiectiv stimularea utilizării vehiculelor electrice pe distanţe lungi.
La finele lui 2020 această societate mixtă a instalat în Europa o reţea de 300 de staţii de încărcare reprezentând peste 1.200 de încărcătoare individuale în Europa.