Mecanicul unui tren de marfă ce transporta motorină ar fi adormit și a intrat pe linia pe care circula o garnitură cu îngrășăminte chimice, întrucât nu a văzut semnalul roșu de ieşire din staţia Sighișoara. Ciocnirea a fost evitată de către mecanicul celui de-al doilea tren, care a observat manevra şi a frânat brusc.
„Mecanicul unui tren GFR a adormit, fapt pentru care trenul său a depăşit semnalul de ieşire din staţie aflat pe roşu. (…) Ceea ce a dus la evitarea unui grav dezastru feroviar a fost faptul că mecanicul trenului CER Fersped care intra în staţie pe aceeaşi linie a observat trenul GFR venind spre el şi a frânat brusc. Mecanicul trenului GFR ar fi fost sub influenţa alcoolului. În pofida faptului că mirosea a alcool, nu s-a procedat la testarea sa. Mai mult, el a fost lăsat să dea înapoi trenul său, ceea ce e o procedură complicată. Trenul GFR circula pe ruta Dej-Sfântu Gheorghe, iar incidentul ar fi avut loc în jurul orelor 4-5 dimineaţa în gara menţionată”, scrie clubferoviar.ro.
CFR a încercat să ascundă acest incident grav de siguranță feroviară
Conform clubferoviar.ro, CFR SA, gestionarul infrastructurii feroviare, nu a avizat „de îndată” evenimentul, ce a avut loc joi, ceea ce a dus âmbătă la declanșarea unei investigații legte de această întârziere. Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română (ASFR) a dispus efectuarea „unei inspecţii de stat având ca obiectiv stabilirea cauzelor care au condus la neavizarea de îndată a incidentului feroviar, precum şi aplicarea măsurilor prevăzute de legislaţia în vigoare”.
„Acest incident feroviar a fost încadrat preliminar la art. 8 Grupa A, pct. 1.1 din Anexa la Hotărârea Guvernului nr. 117/2010 pentru aprobarea Regulamentului de investigare a accidentelor şi a incidentelor, de dezvoltare şi îmbunătăţire a siguranţei feroviare pe căile ferate şi pe reţeaua de transport cu metroul din România, şi anume ca ,,expedieri sau plecări de trenuri când calea este ocupată – tren contra tren sau tren după tren, fără respectarea prevederilor din reglementările specifice.În conformitate cu prevederile legale în vigoare, procedura de investigare a acestui incident feroviar a fost demarată de către Agenţia de Investigare Feroviară Română – AGIFER”; se arată într-un răspuns al Autorităţii de Siguranţă Feroviară Română (ASFR) adresat Club Feroviar.
Autoritățile nu au oferit informații pentru că este weekend
Contactat telefonic de News.ro, responsabilul pentru comunicarea cu mass media al Agenţiei de Investigare Feroviară Română – AGIFER, Marian Zamfirache, a refuzat să dea detalii despre acest incident, invocând că se află în timpul său liber, în care nu este plătit pentru a oferi astfel de informaţii.
Nici reprezentanţii CFR Infrastructură nu au răspuns solicitărilor jurnaliştilor de a da detalii despre evenimentul de joi, din gara Sighişoara.
****