Corporația germană producătoare de componente auto Schaeffler AG va tăia alte 4.400 locuri de muncă în Europa până în 2022 şi va închide sau va vinde unele fabrici, ca răspuns la criza din sectorul auto, amplificată de pandemia coronavirus.
Concedierile vor viza în primul rând 12 unităţi de producţie din Germania, dar şi alte două fabrici din alte regiuni din Europa. Compania are o fabrică și în România, la Cristian, lângă Brașov, dar și uzine în alte 12 țări locaţii din Cehia, Slovacia, Ungaria și Rusia.
Schaeffler speră să facă economii anuale de 250 până la 300 de milioane de euro, până în 2023, dar costurile totale ale restructurărilor sunt estimate la 700 de milioane de euro, potrivit datelor companiei citat de dpa.
Schaeffler şi-a redus capacitatea de producţie și, în urmă cu un an, a implementat un program de plecări voluntare, prin care au dispărut 2.000 de locuri de muncă. De la sfârșitul anului trecut numărul angajaţilor săi din toată lumea s-a redus cu 8.250 până la 84.223.
Compania este una dintre cele mai mari din sector din Germania și Europa, alături de Continental și Bosh, de asemeni prezente în România.
Performanțe în scădere
Cu cele 150 de unități din lumea întreagă, Scaeffler a avut vânzări de 14,4 miliarde de euro anul trecut, dar veniturile au scăzut cu 21,8%, până la 5,574 miliarde de euro în primul semestru din 2020, față de aceeași perioadă a anului trecut.
„Această descreștere a fost cauzată de scăderea veniturilor în toate cele trei divizii, cu cea mai mare scădere la monedă constantă de 26,8% a veniturilor diviziei Automotive OEM în prima jumătate a anului 2020”, spune un comunicat al companiei, preluat de Schaeffler România.
Schaeffler România este una dintre cele mai mari investiţii în capacităţi de producţie ale Grupului şi produce lângă Braşov componente pentru industria automobilistică şi constructoare de maşini, precum şi pentru industria eoliană, potrivit datelor companiei.
Anul trecut Schaeffler România a înregistrat o cifră netă de afaceri de aproape 2,56 miliarde de lei (539 mil. euro, la cursul mediu BNR), cu 15% mai mult decât în 2018.
În schimb, a înregistrat o pierdere de 28 de milioane de lei, în timp ce acum doi a obținut profit de 52,9 milioane de lei, potrivit datelor Ministerului Finanțelor.
La rândul său, producătorul german de anvelope şi componente auto Continental AG, a anunţat săptămâna trecută că-şi va reduce costurile cu peste un miliard de euro pe an până în 2023 şi că va extinde un program de restructurări care ar putea afecta până la 30.000 de posturi din întreaga lume.
Amenințarea războiului comercial și provocarea electromobilității
Declinul industriei a început încă de anul trecut, ca urmare a răsboiului comercial declanșat de Statele Unite și a incertitudinilor induse astfel.
Pe de altă parte, industria auto se află sub presiunea nevoi de investiții în noi tehnologii, pe măsură ce electromobilitatea capătă vitreză, iar producătorii auto sunt în plnă reorientare spre motoriyazrea electrică, trecând prin cea hibridă.
Klaus Rosenfeld, directorul general (CEO) al Schaeffler, a declarat că restructurarea „ineeste vitabilă pentru a îmbunătăți competitivitatea pe termen lung a companiei și capacitatea de a furctifica oportunitățile viitoare”.
Schaeffler AG a fos înființată în 1946 și a ajuns unul dintre cei mai mari furnizori la nivel global de echipamente auto originale, specializat în producţia de componente şi sisteme de înaltă precizie în aplicaţii pentru motoare, transmisie şi şasiu, precum şi soluţii de rulare şi rulmenţi pentru un număr mare de aplicaţii industriale în industriile de inginerie, cea auto şi cea aerospaţială.