Analiză

România și deficitul excesiv – ce este, ce riscăm, ce putem face

România a mai încălcat regula de deficit buget bugetar de maxim 3% din PIB în perioada de preaderare 1998 – 2001 și după aderare 2008… Mai mult

12.02.2020

Analiză

Salariul mediu net a urcat la aproape 700 de euro, productivitatea muncii industriale la -1,2%

Potrivit datelor publicate de INS, câștigul salarial mediu brut din luna decembrie 2019 a ajuns la 5.465 lei, cu 5,2% mai mare faţă de luna… Mai mult

11.02.2020

La obiect

Index necruțător la Capitalul Uman: la doar 60% din potențialul său de productivitate va ajunge, în medie, un tânăr român la maturitate

În medie, un copil născut în România, în 2017, va atinge la 18 ani doar 60% din potențialul său de productivitate, în condițiile actuale ale… Mai mult

11.02.2020

Chestiunea

Economia subterană – 21% din PIB, varianta de lucru a INS

La nu mai puțin de 21% PIB se ridică în România așa numita ”economie neobservată”. E vorba de activitățile economice care – într-un fel sau… Mai mult

10.02.2020

Cronicile

Majoritatea producătorilor auto care și-au bazat strategiile pe o schimbare revoluționară a mașinilor, dezamăgiți de câștiguri – studiu PwC

de Razvan Diaconu , 12.9.2019

Industria auto a investit miliarde de euro în cercetarea și dezvoltarea de automobile conectate, autonome, partajate și electrice (Connected, Autonomous, Shared, Electric), dar câștigurile generate de acestea au fost dezamăgitoare, reiese din studiul PwC global Automotive trends 2019.

În acest context, companiile din domeniu ar trebui să găsească echilibrul între bugetul alocat inovației și stabilitatea financiară, până când direcția de dezvoltare va deveni clară.

Principalele concluzii ale studiului

În următorii zece ani producătorii auto vor fi obligați să-și diminueze costurile deoarece cheltuielile cu cercetarea și dezvoltarea, precum și cele cu fuziunile și achizițiile realizate pentru proiectarea de tipuri complet noi de automobile le reduc drastic profiturile potențiale. Prin urmare, rolul roboticii și al automatizărilor în fabrici va crește exponențial.

Presiunea pe reducerea costurilor și automatizare va conduce cel mai probabil la înjumătățirea forței de muncă din industria auto mondială până în 2030. De asemenea, este preconizată și o consolidare suplimentară la nivelul industriei, numărul producătorilor auto de la nivel global fiind estimat să se reducă la jumătate, de la peste 20 în prezent.

PwC a realizat trei scenarii pentru evoluția industriei auto până în 2023, în care valoarea pieței va atinge aceeași valoare de 2,6 trilioane dolari, de la 2,2 trilioane dolari în 2018, doar că marjele de câștig sunt diferite.

În primul scenariu, dezvoltarea vehiculelor electrice (EV) este accelerată iar marjele se situează la 4-4,4%. În scenariul al doilea, producătorii auto ar întârzia investițiile și ar reduce la jumătate producția de vehicule electrice, marjele s-ar situa la 5,1–5,5%. În scenariul al treilea, care prezintă un viitor cu condiții dificile de piață și investiții mari, marjele s-ar situa la 3-3,4%.

”Mașinile conectate sunt deja omniprezente, mașinile electrice câștigă în popularitate, dar vehiculele autonome și cele partajate sunt în continuare un pariu futurist. Majoritatea producătorilor care și-au bazat strategiile pe o schimbare revoluționară și au investit miliarde de dolari în ultimii zece ani au fost dezamăgiți de câștiguri, chiar și atunci când așteptările lor erau conservatoare. Pentru următorii zece ani, este imposibil de prezis ce tipuri de vehicule vor domina piața. De aceea, companiile nu trebuie să renunțe la strategiile pe termen lung pentru CASE, ci să le tempereze cu realism pe termen scurt, mai ales că presiunile vin în prezent din necesitatea automatizării și robotizării proceselor”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Liderul Serviciilor pentru Industria de Automotive, PwC România.

Alte concluzii ale raportului:

  • Strategiile de succes înseamnă: un portofoliu mai specializat, orientare spre produsele profitabile, un management financiar mai riguros și mai multă disponibilitate de a colabora cu alte companii, în special în inovația CASE.
  • Urmare a automatizării și robotizării, companiile vor trebui să își schimbe politicile de recrutare.
  • Cererea pentru ingineri software va crește cu până la 90%, iar cea de de ingineri de date cu 80%.
  • Timpul necesar între cercetare și dezvoltare și producție ar putea scădea de la trei – cinci ani astăzi până la doi ani, pentru a ține pasul cu schimbările tehnologice și de design.
  • Fabricile auto ale viitorului se vor încadra în două categorii: Prima categorie va fi „plug and play”, extrem de automatizată, care va produce volume mari de mașini cu variații minime între modele, destinate segmentului de preț mic. A doua categorie va produce vehicule personalizate, premium din toate categoriile; clasice, electrice, autonome, etc.
  • Investițiile în inovație și lansări vor continua să crească cu aproximativ 59% până în 2023, cu cea mai rapidă creștere de departe în automobile electrice și autonome.
  • Dezvoltarea vehiculelor CASE va fi profitabilă mai mult pentru companiile care produc senzori, baterii, software de propulsie și programe de infotainment și conectivitate.
  • Termenul până când mașinile autonome vor circula în număr mare pe șosele a devenit dificil de estimat.
Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 12.9.2019

Lăsați un comentariu


Stiri

CSAT convocat miercuri pentru coronavirus. Klaus Iohannis: Fac apel la calm, să se respecte normele de igienă

Vladimir Ionescu

Președintele Klaus Iohannis a anunțat luni că va convoca miercuri Consiliul Suprem de Apărare a Țării (CSAT), pentru discutarea strategiei de prevenire a unei epidemii… Mai mult

Stiri

Klaus Iohannis, reacție la decizia CCR: În 2-3 zile voi anunța următorul demers, au scăzut șansele pentru anticipate

Razvan Diaconu

Președintele Klaus Iohannis a anunțat luni că va anunța ”în două-trei zile” următorul său demers în procedura de instalare a unui nou guvern. Șeful statului… Mai mult

Stiri

Pregătiri pentru Covid-19 / Ministrul Sănătății: Materialele de urgență vor sosi în martie, PSD a lăsat stocuri 0

Mariana Bechir

România nu are niciun fel de stocuri cu materiale de urgență, iar primele echipamente de protecție vor sosi la începutul lunii martie, a declarat ministrul… Mai mult

Stiri

Cum se poziționează partidele față de decizia CCR

Razvan Diaconu

Liderul PSD, Marcel Ciolacu, a afirmat luni că PSD nu va face nicio propunere de prim ministru la următoarelșe consultări politice care ar urma să… Mai mult

Stiri

Digi Communications câștigă mai mult în Spania decât în România la telefonia mobilă

Adrian N Ionescu

Cei peste 1,89 milioane de abonați din Spania la serviciile de telefonie mobilă ale Digi Communications N.V. (DIGI) au adus mai mulți bani decât cei… Mai mult

Stiri

CCR a admis contestația PSD, președintele trebuie să desemneze un candidat care poate forma o majoritate în Parlament

Vladimir Ionescu

Curtea Constituţională a României a stabilit, luni, că există conflict juridic între preşedinte şi Parlament privind desemnarea liderului PNL Ludovic Orban în funcţia de premier,… Mai mult

Stiri

Gazele din Marea Neagră: OMV reclamă nevoia unui „consorțiu stabil” pentru Neptun Deep

Adrian N Ionescu

„În cazul marelui nostru proiect de gaze, Guvernul român se mișcă în direcția corectă, dar avem nevoie de un consorțiu stabil”, anunță Rainer Seele (foto),… Mai mult