6 ianuarie, 2024

Cea mai mare companie de transport maritim din lume, Maersk cu sediul în Danemarca, a anunțat vineri că a deviat sine die toate navele sale de la rutele prin Marea Roșie – Canalul Suez pe cele care ocolesc Capul Bunei Speranțe, avertizând clienții să se pregătească pentru întârzieri semnificative, relatează Reuters.

Companiile de transport din întreaga lume ocolesc acum Marea Roșia – cea mai scurtă rută maritimă între Asia și Europa prin Canalul Suez – după ce militanții houthi din Yemen susținuți de Iran și-au intensificat atacurile asupra navelor comerciale din regiunea Golfului în semn de solidaritate cu palestinienii Hamas care luptă împotriva Israelului în Gaza.

Călătoria în jurul Africii poate adăuga aproximativ 10 zile la durata călătoriei, consum suplimentar de combustibil și salarii mai mari pentru echipaj, ridicând costurile de transport.


Compania Maersk din Danemarca a declarat la începutul acestei săptămâni că va opri toate navele care se îndreaptă spre Marea Roșie în urma unui atac asupra uneia dintre ele și de atunci a început să redirecționeze navele în jurul Africii.

„Situația evoluează constant și rămâne extrem de volatilă, iar toate informațiile disponibile la acest moment confirmă că riscul de securitate continuă să fie la un nivel semnificativ ridicat”, a anunțat vineri Maersk într-un comunicat.

Drept urmare, compania va devia toate navele Maersk cu ocolirea Capului Bunei Speranțe „pe perioadă nedeterminată”.

Atacurile militanților houthi din Yemen asupra navelor din Marea Roșie perturbă comerțul maritim prin Canalul Suez, navele fiind redirecționate către o rută mult mai lungă Est-Vest pe la capul sudic al Africii.


Statele Unite au lansat pe 19 decembrie o operațiune multinațională pentru a încerca să protejeze comerțul în Marea Roșie, dar multe companii de transport maritim și proprietari de marfă încă rerutează navele în jurul Africii din cauza atacurilor continue.

Joi, Maersk a redirecționat patru din cinci nave portacontainere care trecuseră deja prin Canalul Suez înapoi în Marea Mediterană pentru călătoria lungă în jurul Africii.

„Deși continuăm să sperăm într-o pace durabilă în viitorul apropiat și facem tot ce ne stă în putință pentru a contribui la aceasta, încurajăm clienții să se pregătească pentru că problemele din zonă continuă să persiste și pentru o întrerupere semnificativă a rețelei globale de aprovizionare,” a avertizat Maersk.

Canalul Suez este folosit de aproximativ o treime din navele portcontainere la nivel global, iar redirecționarea navelor în jurul capului sudic al Africii este de așteptat să mai mult decât dubleze costul de transport pentru fiecare călătorie dus-întors între Asia și Europa.

***

(Citiți și: ”Războiul Israel – Hamas, sau Orientul Mijlociu văzut din dronă”)

(Citiți și: ””COMPETIȚIA” – CRONICILE nr. 80. Sumarul, titlurile, autorii”)

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: