cursdeguvernare

marți

15 octombrie, 2024

logo-conferinte-curs-de-guvernare

Made in Germany. Lista de măsuri prin care social-democrații lui Olaf Scholz speră să convingă electoratul

14 octombrie, 2024

Social-democrații cancelarului Olaf Scholz (foto), a căror popularitate este în prezent la un nivel minim istoric înaintea alegerilor generale din 2025, propun introducerea unui program „Made in Germany” pentru a încuraja companiile străine să producă în Germania, transmite Euractiv.

Scholz și Partidul Social Democrat (SPD) urmau să cadă duminică de acord asupra unei strategii de bază pentru alegerile naționale viitoare. Printre punctele cheie discutate s-a numărat acordarea unui „bonus” „Made in Germany” pentru a încuraja investițiile străine și sprijinirea „clasei de mijloc”.

Scholz are în față o luptă dificilă, deoarece popularitatea sa în sondaje este cea mai scăzută din istorie (din 1997). Partidul său este pe locul al treilea în sondaje, după creștin-democrații de centru-dreapta (CDU/CSU) și partidul de extremă dreapta Alternativa pentru Germania (AfD).


Cu toate acestea, liderul SPD, Lars Klingbeil, a subliniat înaintea reuniunii din weekend că partidul lui Scholz încă mai crede într-o revenire.

„Obiectivul nostru este ca SPD să iasă drept cea mai puternică forță în alegerile pentru Bundestag din următoarele douăsprezece luni și să continuăm să deținem cancelaria,” a declarat Klingbeil. „Știm cât de greu va fi acest lucru,” a adăugat el.

Klingbeil a spus că SPD va face campanie cu „politici mai bune” în special pentru „clasa de mijloc muncitoare” din Germania.

„Made in Germany” și salariul minim

Un document de strategie orientativă pentru campanie, elaborat de conducerea partidului, propune reduceri de taxe pentru investitorii internaționali – așa-numitul „bonus Made in Germany” pentru companii – și reducerea taxelor pentru industriile cu consum mare de energie, cum ar fi producătorii de chimicale sau de sticlă.


Documentul sugerează, de asemenea, creșterea salariului minim, reducerea taxelor pentru „95% dintre germani” și reintroducerea unui bonus pentru achiziționarea de vehicule electrice – un program național similar a fost anulat la sfârșitul lui 2023, ceea ce a dus la o scădere bruscă a vânzărilor de vehicule electrice în Germania.

Conform Spiegel, documentul SPD menționează puțin subiecte de politică externă, cum ar fi războiul din Ucraina și migrația, în ciuda situației geopolitice tensionate, propunerile concentrându-se în schimb pe combaterea declinului economic al Germaniei.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: