vineri

19 aprilie, 2024

5 februarie, 2015

rovigneta-1Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România i-a anunţat joi pe cei care au vândut o mașină dar continuă să primească în continuare amenzi pentru neachitarea rovignetei că trebuie să notifice, în baza unui dosar, această situație la Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor pentru corectarea situației.

Potrivit CNADNR, notificarea trebuie însoțită de un dosar cu actele doveditoare vânzării.

Procedura descrisă de CNADNR este o demonstrație a faptului că modificările operate în baza de date a fiscului cu privire la calitatea de plătitor de taxe pentru deținerea unui mijloc auto nu este interconectată cu cea a MAI : fapt care mai generează o situație aberantă: plata multiplă a aceleiași amenzi de circulație.


Aceeași procedură recomandată de CNADNR pune sub semnul întrebării calitatea legislației în vigoare cu privire la înstrăinarea unui autovehicul, care obligă fostul proprietar la radiere fiscală, nu și la radierea din circulație. Acest ultim aspect cade în sarcina cumpărătorului (nu a autorității statului care a emis certificatul de înmatriculare), care poate fi sancționat doar cu amenda dacă nu respectă termenul de 30 de zile după vânzare în care să schimbe talonul autovehiculului.

Comunicatul CNADNR în cele ce urmează:

„Potrivit dispoziţiilor legale în vigoare, respectiv prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 15/2002, cu modificările şi completările ulterioare, fapta de a circula fără a deţine rovinietă valabilă constituie contravenţie continuă şi se sancţionează cu amendă.

Responsabilitatea achitării tarifului de utilizare şi a deţinerii rovinietei valabile, în cazul vehiculelor înmatriculate în România revine exclusiv persoanelor fizice sau juridice înscrise în certificatul de înmatriculare, care au în proprietate sau care, după caz, pot folosi în baza unui drept legal vehicule înmatriculate în România.


În cazul în care, contravenţia este constatată prin mijloacele tehnice amplasate pe reţeaua de drumuri naţionale din România (sistem de camere video fixe sau mobile), procesul-verbal de constatare a contravenţiei se poate încheia şi în lipsa contravenientului, după identificarea acestuia pe baza datelor furnizate de Ministerul Administraţiei şi Internelor – Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor sau a conducătorului auto, în cazul utilizatorilor străini.

Urmare primirii mai multor sesizări din partea utilizatorilor reţelei de drumuri naţionale, care au semnalat faptul ca deşi au înstrăinat vehiculul, au primit procese verbale de constatare a contravenţiei pentru lipsa rovinietei valabile pentru vehiculul înstrăinat, CNADNR recomandă utilizatorilor ca în urma înstrăinării vehiculului, să se adresze Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, în a cărui rază de competenţă a fost înmatriculat vehiculul, în vederea depunerii unei notificări cu privire la înstrăinarea vehiculului.

Menţionăm că, notificarea trebuie să fie însotiţă obligatoriu de copii ale documentelor justificative (contract de vânzare-cumpărare, certificat de radiere fiscală pentru vehiculul în cauză). Totodată precizăm că, în situaţia în care a fost emis proces verbal de constatare a contravenţiei, utilizatorul poate formula o contestaţie la procesul verbal emis, în termen de 15 zile de la data comunicării acestuia, la Judecătoria în a cărei circumscripţie domiciliază sau îşi are sediul firma utilizatorului în vederea solicitării de anulare a acestuia.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

4 răspunsuri

  1. Am aceasta situatie in familie. Fiul meu a primit o amenda pentru lipsa rovinieta de la CNADNR pentru o msina pe care o vanduse cu toate formele legale cerute, incluzand stergerea proprietatii din evidenta fiscala. Problema este ca stergerea din evidenta fiscal nu este operata si in baza de date a Politiei pe care o consulta CNADNR cand aplica amenzile. Aici este potrivita interogarea referitoare la comunicarea automata intre sistemele informatice pentru care s-au cheltuit milioane ale diferitelor institutii, respectiv dezideratul „ghiseului unic”.
    Am facut o actiune in justitie contra CNADNR pentru eliminarea amenzii. CNADNR ne-a recomandat sa notificam si Politia pentru a-si modifica baza de date. Am facut acest demers cu toate documentele necesare in anexa si raspunsul a fost ca obligatia legala de transcriere pe numele noului proprietar revine acestuia. Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor ne-a recomandat sa facem o actiune in justitie contra noului proprietar pentru ca acesta sa solicite modificarea bazei de date a dansilor.
    Este clar o incurcatura legislativa si administrative care are ca rezultat ca tu ca cetatean de buna credinta care ti-ai indeplinit toate obligatiile conform legislatiei in vigoare esti obligat sa faci doua procese pentru a scapa de amenda.
    In afara de cercul vicios legislativ cred ca astfel de lucruri se pot rezolva mult mai simplu pe cale administrativa, nu incarcand justitia cu procese lipsite de sens.

    1. Ai pus punctul pe „i”. Ar trebui adaugat faptul ca cei care au emis o astfel de legislatie haotica nu sunt responsabili cu nimic. Ar trebui ca toate prejudiciile cauzate utilizatorilor pentru astfel de cauze, inclusiv costurile prilejuite de procese, drumuri, taxe judiciare, avocati, etc. sa fie imputate institutiilor responsabile cu reglementarea corespunzatoare a domeniului, in frunte cu ministrul, presedintele sau directorul respectivelor institutíi. Poate asa se vor gandi de doua ori inainte sa lanseze in spatiul public o legislatie aberanta. Si asa mai introduce obligatia prin Constitutie ca legiutorul sa fie responsabil pentru evaluarea dupa un termen de max 2 ani a actelor normative pe care le promoveaza, in vederea revizuirii acestora, respectiv in vedrea introducerii tuturor corectiilor necesare pentru a fi 100% aplicabile.

  2. Radierea din evidenta fiscala trebuie sa se faca atit prin prezentarea actului de instrainare cit si a certificatului de radiere din circulatie cum se cerea cindva.Astfel nu vor mai fi atitea procese pe rolul judecatoriilor, timp pierdut, nervi, si nu in ultimul rind bani.Proprietarul are si el vina lui intrucit vrea sa nu mai plateasca impozite, uitind ca pot aparea multe complicatii ulterioare

  3. condurache habar n-ai despre ce vorbesti. Nu mai dezinforma. Cand ai vandut ultima oara o masina ?
    Legea nu e buna asa cum a scris domnul Vlad Tepelea si dl. Geko.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

4 răspunsuri

  1. Am aceasta situatie in familie. Fiul meu a primit o amenda pentru lipsa rovinieta de la CNADNR pentru o msina pe care o vanduse cu toate formele legale cerute, incluzand stergerea proprietatii din evidenta fiscala. Problema este ca stergerea din evidenta fiscal nu este operata si in baza de date a Politiei pe care o consulta CNADNR cand aplica amenzile. Aici este potrivita interogarea referitoare la comunicarea automata intre sistemele informatice pentru care s-au cheltuit milioane ale diferitelor institutii, respectiv dezideratul „ghiseului unic”.
    Am facut o actiune in justitie contra CNADNR pentru eliminarea amenzii. CNADNR ne-a recomandat sa notificam si Politia pentru a-si modifica baza de date. Am facut acest demers cu toate documentele necesare in anexa si raspunsul a fost ca obligatia legala de transcriere pe numele noului proprietar revine acestuia. Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor ne-a recomandat sa facem o actiune in justitie contra noului proprietar pentru ca acesta sa solicite modificarea bazei de date a dansilor.
    Este clar o incurcatura legislativa si administrative care are ca rezultat ca tu ca cetatean de buna credinta care ti-ai indeplinit toate obligatiile conform legislatiei in vigoare esti obligat sa faci doua procese pentru a scapa de amenda.
    In afara de cercul vicios legislativ cred ca astfel de lucruri se pot rezolva mult mai simplu pe cale administrativa, nu incarcand justitia cu procese lipsite de sens.

    1. Ai pus punctul pe „i”. Ar trebui adaugat faptul ca cei care au emis o astfel de legislatie haotica nu sunt responsabili cu nimic. Ar trebui ca toate prejudiciile cauzate utilizatorilor pentru astfel de cauze, inclusiv costurile prilejuite de procese, drumuri, taxe judiciare, avocati, etc. sa fie imputate institutiilor responsabile cu reglementarea corespunzatoare a domeniului, in frunte cu ministrul, presedintele sau directorul respectivelor institutíi. Poate asa se vor gandi de doua ori inainte sa lanseze in spatiul public o legislatie aberanta. Si asa mai introduce obligatia prin Constitutie ca legiutorul sa fie responsabil pentru evaluarea dupa un termen de max 2 ani a actelor normative pe care le promoveaza, in vederea revizuirii acestora, respectiv in vedrea introducerii tuturor corectiilor necesare pentru a fi 100% aplicabile.

  2. Radierea din evidenta fiscala trebuie sa se faca atit prin prezentarea actului de instrainare cit si a certificatului de radiere din circulatie cum se cerea cindva.Astfel nu vor mai fi atitea procese pe rolul judecatoriilor, timp pierdut, nervi, si nu in ultimul rind bani.Proprietarul are si el vina lui intrucit vrea sa nu mai plateasca impozite, uitind ca pot aparea multe complicatii ulterioare

  3. condurache habar n-ai despre ce vorbesti. Nu mai dezinforma. Cand ai vandut ultima oara o masina ?
    Legea nu e buna asa cum a scris domnul Vlad Tepelea si dl. Geko.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: