luni

22 aprilie, 2024

2 noiembrie, 2020

Compania japoneză Nidec Corp va investi 1,9 miliarde de dolari într-o uzină nouă de producţie a motoarelor pentru autovehiculele electrice, amplasată în Serbia, cu scopul de a-şi atrage contracte din partea producătorilor euro europeni, potrivit cotidianului Nikkei, citat de Reuters.

Nidec va începe să producă motoare pentru autovehiculelor electrice şi în Polonia și în Franţa din 2022, însă fabrica din Serbia va fi una dintre cele mai mari facilităţi de producţie a companiei din Europa, spune Nikkei.


Nidec deține cea mai mare fabrică de motoare electrice din România, la Ștefănești – Argeș, care nu produce însă motoare pentru autoturisme, ci pentru aparatură electrocasnică.

Noua uzină din Serbia ar urma să devină operaţională în 2023, cu o capacitate anuală cuprinsă între 200.000 şi 300.000 de unităţi.

Apetit în creștere pentru frontul european

Până acum, Nidec s-a concentrat pe extinderea producţiei de motoare destinate autovehiculelor electrice în China, a cărei industrie de vehicule electrice este în dezvoltare rapidă. Acum compania a decis să deschidă un al doilea front în Europa.

Producătorul japonez de motoare electrice s-ar afla în faza finală a discuţiilor cu autorităţile locale sârbe pentru construcţia uzinei şi a unui centru de cercetare.


În prima jumătate a acestui an vânzările de automobile hibride şi electrice în Europa au crescut cu 62% până la 399.000 de unităţi, ceea ce pune Europa pe picior de egalitate cu China pe primele poziţii pe piaţa mondială a autovehiculelor electrice, potrivit datelor Asociației Producătorilor Europeni de Automobile (ACEA). Datele includ și producători din afara UE.

În Germania, Volkswagen și Daimler își extind liniile de producție de mașini electrice, iar Tesla are în plan să finalizeze investiția în prima sa fabrică din Europa până la sfârșitul anului.

Mai indeciși par francezii de la Renault, din moment ce sindicatele franceze au reacționat la informația că modelul electric Dacia Spring ar putea fi făcut în China.

Fondatorul Nidec, Shigenobu Nagamori, a spus că vrea să controleze 35% din piaţa motoarelor destinate autovehiculelor electrice până în 2030, o piaţă care până la acea dată ar urma să crească de zeci ori până la 30 de miliarde de dolari pe an.

Europa este o piață în creștere pentru vehiculele electrice ca urmare a reglementărilor tot mai aspre privind noxele motoarelor clasice, care produc 17% din emisiile globale de CO2, potrivit International Council of Transportation din Washington, citat de Reuters.

Măsurile UE de restricție în materie, deja amânate pentru acest an și pentru cel viitor, impun producătorilor auto să plafoneze emisiile vehiculelor de pasageri la 95 grame CO2 pe kilometru.

Totodată, Comisia Europeană și Parlamentul European propun reduceri semnificative ale emisiilor până în 2030 (55%, respectiv 60% – ținta finală este în negociere), pentru a se ajunge la emisii nete zero în 2050 (neutralitatea climatică)

 

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Acest text se adresează în primul rând tinerilor, adică celor

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: