joi

16 mai, 2024

9 ianuarie, 2024

Dragostea investitorilor activiști pentru campaniile legate de sustenabilitate pare să se stingă tot mai mult în absența oricăror rezultate practice, susține o companie de consultanță în afaceri, citată de Bloomberg.

Compania de consultanță Alvarez & Marshal a publicat un studiu care arată că este mult mai puțin probabil ca investitorii activiști să se mai implice în acest an în campanii ESG  (Environmental, Social, Governance).

Criteriile ESG se referă la factori de mediu, sociali și de guvernanță corporativă (Environmental, Social, Governance). Acesta este un cadru utilizat pentru a evalua riscul de durabilitate și impactul etic al unei companii sau al unei investiții.


Cauza o reprezintă faptul că profitabilitatea campaniilor ESG a fost mult redusă față de concentrarea pe schimbări operaționale ale unei societăți sau modificarea strategiei sale.

Investitorii activiști au reprezentat un instrument important pentru a aduce agenda schimbărilor climatice mai aproape de managementul marilor companii din industria energetică și pentru a forța companiile publice de energie să își asume angajamente pentru reducerea emisiilor și investiții în energii alternative cu emisii scăzute de carbon.

Cercetarea a inclus 550 de campanii duse de acționarii activiști, care au avut loc între 2016 și 2021 la societăți atât din SUA cât și din Europa.

„Pe măsură ce investitorii se concentrează în 2024 mai ferm asupra rentabilității pe o piață cu multe provocări, ne așteptăm să vedem o scădere a campaniilor legate de valorile ESG și o focusare asupra unor indicatori precum creșterea marjei de profit, generarea de cash-flow și rentabilitatea capitalului”, a spus Andre Medeiros, directorul general Alvarez & Marsal.


Potrivit unei analize a datelor, compania de consultanță a constatat că investitorii care s-au concentrat pe schimbarea în departamentele operaționale sau a direcțiilor strategice ale societăților au obținut în medie profituri cu 9,4% mai mari decât media pieței în ultimii șase ani.

În același timp, campaniile axate pe aspectele legate de mediu, sociale sau guvernanță – ESG – ale activităților unei companii au depășit profiturile din piață cu o rată mult mai modestă de 0,2% în perioada celor șase ani analizați.

Investitorii activiști au reprezentat un instrument important pentru a aduce agenda schimbărilor climatice mai aproape de managementul marilor companii din industria energetică și pentru a forța companiile publice de energie să își asume angajamente pentru reducerea emisiilor și investiții în energii alternative cu emisii scăzute de carbon.

Cu toate acestea, aceste investiții nu au reușit să producă profiturile pe care și le-ar fi dorit majoritatea investitorilor, ceea ce a dus recent la câteva abandonuri la marile companii precum BP și Shell – ambele anterior angajate pe deplin să direcționeze mai mulți bani către regenerabile precum eolian, solar și vehicule electrice, reducându-și în același timp activitatea principală de producere și comercializare a petrolului și gazelor naturale. Motivul invocat pentru schimbarea strategiei a fost lipsa constantă a profitului din aceste investiții, spre deosebire de capitalul cheltuit pentru dezvoltarea principalelor activități.

(Citiți și: ”Companiile de energie eoliană nu mai fac bani chiar după cum bate vântul”)

(Citiți și: ”BVB lansează Ghidul de raportare ESG pentru emitenți”)

***

Articole recomandate:

Etichete:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Retragerea doctorului Cîrstoiu din cursa pentru primăria Capitalei arată nu

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: