Scăderea TVA la alimente, anul trecut, a impulsionat semnificativ consumul, dovadă creșterea volumului cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (fără comerţul cu autovehicule şi motociclete) – în luna martie 2016, acesta a urcat cu 19,3% faţă de aceeași lună din 2015, potrivit datelor INS.
Cel mai mult au crescut vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun, care au urcat, în serie brută, cu 25,5%, față de martie anul precedent.
Pe primul trimestru din acest an, vânzarea de produse alimentare, băuturi și tutun a fost cu 27,9% mai mare decât în primele 3 luni din 2015.

Per ansamblu, în primul trimestru din 2016, comparativ cu trimestrul I din 2015 s-a înregistrat o creştere cu 19,0% a consumului – cu 16,1% la vânzările de produse nealimentare şi cu 9,9% la comerțul cu carburanți.
Faţă de luna februarie a acestui an, vânzările din luna martie au crescut cu 11,9%, influenţate în primul rînd de avansul de 20,8% al vânzărilor de carburanţi, urmat de vânzările de produse alimentare care au fost mai mari cu 10,2%.
Vânzările de produse alimentare au înregistrat creşteri de 9,1%.
Reamintim că TVA a fost redusă începând cu 1 iunie 2015 la 9% pentru alimente, băuturi nealcoolice, animale şi păsări vii, seminţe, plante şi ingrediente pentru prepararea alimentelor, pe tot lanţul economic, de la producţie până la comercializare.
De asemenea, de la 1 ianuarie 2016, TVA standard s-a redus de la 24 la 20%.