sâmbătă

2 iulie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

2 decembrie, 2020

Creșterea înmatriculărilor de autoturisme noi din noiembrie față de aceeași lună din 2019 s-a temperat până la 1,2%, din cauza efectului de bază, după ce în octombrie fusese de peste 17% (an/an). S-a ajuns la nivelul de 13.253 de unități, față de 13.091 în noiembrie 2019.

Creșterea de 2.442 mașini din noiembrie 2019 /  octombrie 2019  a fost de peste 3 ori mai mare decât cea din noiembrie 2020/ octombrie 2020 (730), potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), citate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

De aceea, criza coronavirus menține scăderea înmatriculărilor de autoturisme noi pe primele 11 luni la 25,3%, față de aceeași perioadă a anului trecut.


Cele mai vândute mărci în noiembrie au fost: Dacia (4.382), Renault (1.249), Skoda (1.100), Volkswagen (903) și Ford (851).

Și autoturismele rulate înmatriculate sunt mai puține, cu 9,2% față de noiembrie 2019, până la 34.172 unități, iar totalul pe 11 luni de 347.321 unități este mai mic cu 15% față de 2019.

În total, în noiembrie s-au înmatriculat 14.787 autovehicule noi (autoturisme, vehicule comerciale, autocare și speciale), cu 0,7% maimulte decât în aceeași lună din 2019.


Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Înmatriculările de vehicule comerciale noi (1.644 de unități LCV, HCV, Minibus și Bus) au fost mai puține cu 3,7% față de noiembrie 2019, iar pe 11 luni scăderea a fost de 31,3%.

În schimb, motociclurile (motociclete, mopede și ATV-uri( au înregistrat o creștere de 70,8% în noiembrie, iar cele 504 unități în plus au dus la o crștere pe 11 șluni de 26,7%, potriviot cașlculelor APIA.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: