miercuri

24 aprilie, 2024

12 februarie, 2012

Transportatorii europeni spun că pierd milioane de euro din cauza faptului că o porţiune lungă a Dunării – una din căile fluviale principale din Europa – este blocată în cea mai lungă perioadă de îngheţ cunoscută până acum, informează Associated Press citată de Agerpres.

Vineri, îngheţul a oprit transportul pe o porţiune de 700 kilometri în porţiunea românească a Dunării, a declarat un oficial din Ministerul român al Transporturilor pentru Associated Press, vorbind sub condiţia anonimatului.

Fluviul formează graniţa dintre România şi Bulgaria iar şase treceri fluviale au fost, de asemenea, închise din cauza gheţii. În amonte, fluviul este îngheţat în porţiuni riverane capitalei sârbe Belgrad.


Costache Constantin, managerul companiei de transport „Europolis Shipping & Trading”, a supravegheat situaţia dintr-un birou aflat în portul Constanţa de la Marea Neagră. El a spus că nu a văzut niciodată un astfel de îngheţ pe Dunăre, de când a început să lucreze în acest domeniu, în 1981.

„Acest lucru ne costă milioane de euro. Transportul de materii prime, cărbune, minerale, cereale, toate sunt afectate, la fel materialele de construcţii”, a declarat el telefonic pentru AP.

„Funcţionăm. Chiar dacă există îngheţul, lucrăm”, a declarat de la Constanţa, Viorel Panait, manager al „Convex SA”, o companie de servicii portuare implicată în transportul de minereu de fier, cărbune şi bauxită. El a precizat că firma a căutat căi de a eluda marele îngheţ. El a spus că 2.000 de tone de minereu de fier au fost încărcate zilnic în camioane, a fost folosit antigel pentru a împiedica îngheţarea mineralelor, iar cărbunele a fost transportat cu trenul.

Nu există cifre oficiale disponibile privind afacerile legate de transportul fluvial din România, dar Panait, care a lucrat în domeniu începând din 1981 şi este unul din agenţii de transport ai ţării cei mai experimentaţi, a estimat că cifra de afaceri anuală este de aproximativ 1 miliard de euro (1,32 miliarde dolari), pe baza unui volum de 20-30 de milioane de tone de marfă expediată pe căi navigabile româneşti.


Cu toate acestea, transportatorii s-au plâns că autorităţile nu au făcut suficient pentru a uşura situaţia.

„Oamenii încearcă să spargă gheaţa ei înşişi. Când ai fluxuri de gheaţă care sunt de 5 până la 7 metri grosime, ai nevoie de coordonare pentru deblocare”, a spus Constantin.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: