vineri

19 aprilie, 2024

20 martie, 2019

Profitând de absența temporară a lui Liviu Dragnea, Călin Popescu Tăriceanu începe singur construcția de autostrăzi

Senatul a adoptat, miercuri, trei proiectele legislative de aprobare a obiective de investiţii în infrastructură rutieră, pentru autostrăzile București-Brașov, Braşov-Bacău și Autostrada Nordului. Demersul legislativ are loc la cinci zile după ce români din toată ţara au protestat din cauza lipsei de autostrăzi și a doua zi după ce premierul Viorica Dăncilă a făcut apel ca ”toată lumea să pună umărul la construcția de autostrăzi”.

Camera Deputaților este cameră decizională asupra celor 3 proiecte

Autostrada Iași-Tg.Mureș este prima care a căpătat statut de lege, în decembrie 2018, lege deja încălcată de către Guvernul României: deși ar fi trebuie să înceapă demersurile, nu s-a mișcat nimic. 

(Citiți și: Guvernul a încălcat deja de două ori legea Autostrăzii din Moldova)


De precizat: Comisia pentru transporturi din Senat pregătise rapoarte de respingere a proiectelor Brașov-Bacău și Satu Mare-Suceava, însă Senatul a respins ambele rapoarte ale comisiei.

Plenul a adoptat propunerea legislativă privind aprobarea obiectivului de investiţii Autostrada Braşov-Bacău, în unanimitate, cu 74 de voturi „pentru”.

Potrivit proiectului legislativ iniţiat de parlamentari din toate partidele politice, termenul de execuţie a obiectivului de investiţii este de cinci ani de la data intrării în vigoare a prezentei legi.

Autostrada Braşov-Bacău se finanţează de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, din fonduri extreme şi din fonduri europene disponibile în cadrul exerciţiului financiar multianual 2019-2024.


Şi propunerea legislativă pentru aprobarea obiectivului de investiţii „Autostrada Nordului” a fost adoptată de senatori, cu 72 de voturi „pentru” şi o abţinere.

Autostrada Nordului ar urma traseul: Vama Petea-Satu Mare-Baia Mare-Dej-Bistriţa-Vatra Dornei-Suceava.

Iniţiativa depusă de parlamentarii din toate partidele politice, prevede că termenul de execuţie a obiectivului de investiţii Autostrada Nordului este de patru ani de la data în vigoare a prezentei legi. La fel, obiectivul de investiţii Autostrada Nordului se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, din credite externe şi din fonduri europene.

Senatul a mai adoptat, miercuri, și proiectul pentru aprobarea obiectivului de investiţii Autostrada Bucureşti-Braşov.

Proiectul a fost inițiat de PMP, formațiunea lui Traian Băsescu, cel care în calitate de președinte avertiza miniștri din guvernele lui Victor Ponta că în acest proiect ”deja s-au produs acte de corupție”.

Propunerea legislativă a fost adoptată cu 71 de voturi pentru şi două împotrivă.

Iniţiativa prevede: „în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, la propunerea Ministerului Transporturilor, Guvernul este obligat să înfiinţeze o societate pe acţiuni potrivit prevederilor Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu personalitate juridică, de interes strategic naţional, cu obiect de activitate proiectarea şi construirea obiectivului de investiţii Autostrada Bucureşti-Braşov şi denumită Compania Naţională pentru Construirea Autostrăzii Bucureşti-Braşov S.A”.

Termenul de execuţie a obiectivului de investiţii Autostrada Bucureşti-Braşov este de trei ani de la data intrării în vigoare a prezentei legi.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

  1. Este aiuritor. Oare acei cetățeni din parlament au citit o singura data care sunt cerințele pentru că o societate comerciala sa poată participa la executarea lucrărilor de construcții de autostrăzi?.
    Facem o companie că un srl ce va produce covrigi, o „dotam” cu trei roabe și două târnăcoape și o punem sa sape tunelurile prin munți!.
    Va fi nevoie de un an sa o doteze un an proiectul iar în ultimul an nici dacă va lucra Teldrum nu va fi gata.
    Concluzia: o lege care din start nu va fi nici posibil de aplicat, nici respectată.
    Sa nu mai discutam despre instrucțiunile de aplicare care vor fi emise după doi ani!!.
    Numai aberații. Este foarte trist că în loc să utilizeze timpul pentru care sunt plătiți că să facă niște legi serioase și necesare, ei, parlamentarii se fac că legiferează și reușesc să o facă în bătaie de joc.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Un răspuns

  1. Este aiuritor. Oare acei cetățeni din parlament au citit o singura data care sunt cerințele pentru că o societate comerciala sa poată participa la executarea lucrărilor de construcții de autostrăzi?.
    Facem o companie că un srl ce va produce covrigi, o „dotam” cu trei roabe și două târnăcoape și o punem sa sape tunelurile prin munți!.
    Va fi nevoie de un an sa o doteze un an proiectul iar în ultimul an nici dacă va lucra Teldrum nu va fi gata.
    Concluzia: o lege care din start nu va fi nici posibil de aplicat, nici respectată.
    Sa nu mai discutam despre instrucțiunile de aplicare care vor fi emise după doi ani!!.
    Numai aberații. Este foarte trist că în loc să utilizeze timpul pentru care sunt plătiți că să facă niște legi serioase și necesare, ei, parlamentarii se fac că legiferează și reușesc să o facă în bătaie de joc.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: