sâmbătă

4 mai, 2024

22 aprilie, 2024

Lungimea rețelei de drumuri publice însuma la finele anului trecut 86.388 km, din care 17.677 km (20,4%) drumuri naționale, 35.046 km (40,6%) drumuri județene și 33.665 km (39%), drumuri comunale, a transmis luni INS.

Din total, 26,7% (23.025 km) erau drumuri pietruite şi de pământ. Din lungimea drumurilor naţionale, 6.189 km (35%) erau drumuri internaţionale, 997 km (5,6%) autostrăzi şi 70 km (0,4%) drumuri expres, arată datele publicate de Institutul Naţional de Statistică (INS).

66 km de autostradă în doi ani

Față de 2021, când erau 931 km de autostradă, în doi ani au fost dați în folosință 66 km de autostradă, în medie, 33 km pe an.


Din întrea rețea de drumuri publice, anul trecut aproape jumătate erau drumuri modernizate și 26.7% drumuri pietruite și de pământ. De remarcat că 18 km de drumuri naționale sunt încă de pământ.

„În ceea ce priveşte starea tehnică a drumurilor publice, 27,5% din lungimea drumurilor modernizate şi 39,4% din lungimea drumurilor cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere aveau durata de serviciu depăşită”, arată datele INS.

Din lungimea drumurilor naţionale, 6.189 km (35%) erau drumuri internaţionale, 997 km (5,6%) autostrăzi şi 70 km (0,4%) drumuri expres, iar din punctul de vedere al numărului de benzi de circulaţie, 2161 km (12,2%) erau drumuri cu 4 benzi, 311 km (1,8%) drumuri cu 3 benzi şi 37 km (0,2%) drumuri cu 6 benzi. Lungimea drumurilor judeţene cuprindea în proporţie de 51,5% drumuri modernizate şi 35,1% dintre drumurile comunale erau drumuri pietruite sau de pământ.

În 2022 au „dispărut” 149 km de cale ferată publică

Lungimea liniilor de cale ferată de folosință publică în exploatare însuma 10.611 km, din care 10.515 km (99,1%) linii cu ecartament normal, 91 km (0,9%) linii cu ecartament larg şi 5 km linii cu ecartament îngust pentru mocănițe Rețeaua de cale ferată avea anul trecut cu 153 km mai puțini decât în urmă cu doi ani. Cei mai mulți kilometri de cale ferată au fost scoși din folosință din rețeaua feroviară publică în 2022: 149 km, a calculat clubferoviar.ro.


Față de 1990, când , rețeaua feroviară publică din România avea o lungime totală de 11.348 km, în 33 de ani lungimea căilor ferate a scăzut cu 737 km.

Densitatea liniilor la 1.000 km2 teritoriu era de 44,5‰. Densităţile cele mai mari s-au înregistrat în regiunea Bucureşti-Ilfov (206,3‰), regiunea Vest (60‰), regiunea Nord-Vest (47,8‰) şi regiunea Sud-Muntenia (43,8‰). La aceeaşi dată, lungimea căilor principale era de 5961 km, reprezentând 56,2% din lungimea simplă a liniilor de cale ferată în exploatare.

În 2024 se vor adăuga 61 km noi de cale ferată

Rețeaua feroviară a României la finele anului 2024 va fi cu 61 km mai mare decât cu un an înainte. În luna iulie a acestui an va fi recepționată lucrarea pentru reluarea circulației feroviare pe secția 102 București-Giurgiu, întreruptă în anul 2005 din cauza prăbușirii podului peste râul Argeș de la Grădiștea. 

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Retragerea doctorului Cîrstoiu din cursa pentru primăria Capitalei arată nu

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: