3 luni de la debutul campaniilor de vaccinare: Țintele ratate de UE pe Trimestrul I

La trei luni de la debutul campaniilor de vaccinare împotriva coronavirus, doar cinci, respectiv 4, state membre au îndeplinit obiectivele de etapă al Comisiei Europene:… Mai mult›
06.04.2021
Cartea de identitate electronică și cip-ul ei: tipul de semnătură stocat și la ce folosește

Primele cărți de identitate electronice vor fi emise în septembrie 2021 și vor conține microcip-uri pe care pot fi stocate concomitent două tipuri de semnătură… Mai mult›
06.04.2021
Viciile generează peste 6% din bugetul României – cam cât cheltuielile de Apărare

Peste 17 miliarde de lei s-au colectat la buget anul trecut din așa-numitele ”taxe de viciu”, respectiv accizele la tutun, băuturi alcoolice și taxele pe… Mai mult›
05.04.2021
Pierdere de competitivitate față de Ungaria și Polonia: Rata de schimb reală efectivă – indicator critic pentru România

România și-a îmbunătățit pe parcursul ultimilor ani la nivel regional competitivitatea față de Cehia și Bulgaria, dar a pierdut teren în raport cu Croația, Polonia… Mai mult›
04.04.2021
IMM-urile resping amnistia fiscală: ar trebui să fie invers, să fie stimulați contribuabilii buni platnici
de Alexandra Pele , 1.7.2019
Companiile mici și mijlocii nu susțin proiectul de amnistie fiscală anunțat săptămâna trecută de ministrul Finanțelor Publice, precizând că măsurile sunt controversate, dar și că ar putea avea efecte negative.
Ei propun încurajarea contribuabililor care nu au restanțe la buget și reducerea nivelului penalităților.
Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR) susține că proiectul nu este echitabil față de contribuabilii onești.
”În locul unei măsuri controversate de amnistie fiscală, cu efecte negative evidente, cu dezavantaje și inechități față de contribuabilii onești, ar trebui avute în vedere măsuri de stimulare a conformării benevole și de bonificare a întreprinzătorilor care şi-au plătit la timp și în bune condiții taxele şi impozitele, precum și măsuri de îmbunătățire a cadrului legal fiscal, vizând în principal aşezarea justă a sarcinilor fiscale potrivit principiului constituţional care reprezintă o garanție a principiului egalității în materie fiscală, precum și reducerea penalităților foarte ridicate din prezent și combaterea plăților întârziate ale autorităților publice față de întreprinzători”, se arată într-un comunicat al CNIPMMR.
Companiile mici și mijlocii cer un cadru legal stabil și predictibil, promis în programul de guvernare, dar nerespectat.
(Citiți și: ”Iancu Guda / Bolile companiilor publice – adică politice, la care numai salariile și datoriile cresc”)
În primele 6 luni ale anului 2019, cadrul legislativ a fost major modificat, fiind adoptate 614 acte normative: 120 de Legi, 4 Ordonanțe ale Guvernului, 46 Ordonanțe de Urgență ale Guvernului, 444 Hotărâri de Guvern, la care se adaugă ordinele ministrilor).
Mediul de afaceri solicită, de asemenea, respectarea regulilor de consultare publică și dialog social.
Companiile cu restanțe la stat vor putea apela de un nou mecanism de eșalonare a datoriilor.
Datornicii cu restanțe de peste un milion de lei vor putea beneficia de o reducere a soldului obligațiilor fiscale de până la 50%, în vreme ce companiile cu datorii mai mici de un milion de lei vor fi scutiți de la plata accesoriilor (dobânzi și penalități), în situația în care își plătesc restanțele până la sfârșitul lunii noiembrie, a anunțat, marți, ministrul Finanțelor, Eugen Teodorovici.
Impactul bugetar al măsurilor cuprinse în proiectul de amnistie fiscală este estimat la circa un miliard de lei.