marți

16 iulie, 2024

3 iunie, 2024

Gigantul auto sud-coreean Hyundai Motor şi un recrutor de forţă de muncă au fost dați în judecată de Departamentul Muncii al SUA, pentru utilizarea ilegală a muncii copiilor. Plângerea, depusă săptămâna trecută la Tribunalul Districtual al Statelor Unite din Montgomery, Alabama, a solicitat, de asemenea, un ordin prin care să ceară companiilor să renunţe la orice profit legat de utilizarea muncii copiilor.

Articolele Reuters din 2022 au ajutat la salvarea mai multor copii dintr-o fabrică şi au stimulat cel puţin 10 investigaţii statale sau federale şi au fost urmate de alte examinări mass-media cu privire la problema muncii copiilor în SUA.

Departamentul Muncii din SUA spune că a înregistrat o creştere a încălcărilor legii privind munca copiilor şi a investigat cazuri care implică 5.792 de copii la nivel naţional, inclusiv sute angajaţi în ocupaţii periculoase în anul fiscal 2023, conform Reuters.

Trei companii inculpate pentru angajarea unui copil de 13 ani – a lucrat 60 de ore pe săptămână


Reuters a relatat în 2022 că copii, unii de până la 12 ani, lucrau pentru o filială a Hyundai şi, în alte părţi, la furnizori ai companiei din statul Alabama, din sudul SUA.

Dosarul Departamentului Muncii a numit trei companii drept inculpate pentru angajarea unui copil de 13 ani: Hyundai Motor Manufacturing Alabama LLC; SMART Alabama LLC, o companie de piese auto; şi Best Practice Service LLC, o firmă de recrutare de personal.

Divizia de salarii şi ore muncite a Departamentului a descoperit că copilul a lucrat până la 60 de ore pe săptămână pe o linie de asamblare a SMART, care operează maşini care transformă tablă în componente ale caroseriei auto.

Uzina SMART furnizează piese către Hyundai Motor Manufacturing Alabama, care asamblează maşini populare precum Hyundai Santa Fe, Tucson şi Santa Cruz.


Potrivit plângerii Departamentului Muncii, SMART a informat firma de angajare că ”doi angajaţi suplimentari nu au fost bineveniţi să revină la unitate din cauza aspectului lor şi a altor caracteristici fizice, care sugerează că sunt şi minori”.

”Companiile nu pot scăpa de răspundere acuzând furnizorii sau companiile de angajare pentru folosirea muncii copiilor, atunci când de fapt sunt chiar angajatori”, a declarat avocatul Departamerntului Muncii Seema Nanda, într-un comunicat de presă.

Copiii, folosiți pe scară largă de companiile auto sud-coreene din Alabama

O investigaţie a Reuters a dezvăluit angajarea pe scară largă şi ilegală a copiilor migranţi în fabricile din Alabama care furnizează piese atât Hyundai, cât şi brandului soră Kia.

Reuters a aflat despre lucrătorii minori de la furnizorul Hyundai SMART, în Luverne, Alabama, în urma scurtei dispariţii, în februarie 2022, a unui copil migrant din Guatemala din casa familiei ei din Alabama. Fata de 13 ani şi cei doi fraţi ai săi, în vârstă de 12 şi 15 ani la acea vreme, lucrau cu toţii la fabrică în 2022 şi nu mergeau la şcoală, potrivit unor persoane familiarizate cu locul de muncă.

La acea vreme, SMART era o filială a Hyundai.

Departamentul Muncii a spus că, la momentul presupuselor încălcări, operaţiunile SMART erau ”atât de integrate” cu principala fabrică de producţie a Hyundai din Montgomery, încât ”cele două companii erau un singur angajator în scopuri de răspundere” conform legislaţiei muncii din SUA. Şi că împreună cu firma de angajare, cele trei firme l-au ”angajat în comun” pe minor.

Hyundai, într-o declaraţie trimisă prin e-mail, a declarat că nu mai deţine SMART. Dosarul judiciar a arătat că SMART şi-a schimbat numele în ITAC Alabama în 2023.

Purtătorul de cuvânt al Hyundai, Michael Stewart, a declarat că firma ”a lucrat timp de mai multe luni pentru a investiga în detaliu această problemă şi a luat măsuri de remediere imediate şi extinse” şi a prezentat aceste informaţii Departamentului Muncii pentru a încerca să rezolve problema. De asemenea, Hyundai le-a cerut furnizorilor săi din Alabama să efectueze audituri independente ale forţei de muncă, a spus Stewart.

Departamentul Muncii încearcă să aplice ”o teorie juridică fără precedent care ar trage în mod nedrept Hyundai la răspundere pentru acţiunile furnizorilor săi şi ar crea un precedent îngrijorător pentru alte companii şi producători de automobile”, a spus Stewart.

****

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: