miercuri

24 aprilie, 2024

5 decembrie, 2022

Hidroelectrica atacă podiumul celor mai mari furnizori de electricitate pentru clienții finali din România, după ce a urcat pe locul 4. În august își crescuse cota de piață până la 7,49%, potrivit celui mai recent raport de monitorizare al Autorității Naționale de Reglementare în Energie (ANRE), de la 7,01% în ianuarie.

Cel mai mare producător de electricitate din România a intrat pe piața furnizării de electricitate pentru consumatori cu cea mai avantajoasă ofertă (0,2525 lei / kWh, fără taxe, în prezent), având în vedere că specificul său îi permite și cele mai mici costuri de producție.

Hidroelectrica a depășit cotele de piață ale CEZ Vânzare și Tinmar Energy, care se situau în pozițiile 4 și 5 în ianuarie. Cea mai mare cotă de piață o are grupul Enel (peste 20,7% cumulat, din Enel Energie – 10,87% și Enel Energie Muntenia (București) – 9,87), urmată de Electrica Furnizare (17,4%) și E.ON Energie Romania (10,11%).


Succesul a provocat și dificultăți companiei, care a ajuns la circa jumătate de milion de clienți și nu a ajuns să elibereze a doua factură lunară abonaților înregistrați în iunie anul trecut.

Scorul este și mai strâns pe piața concurențială (conform terminologiei ANRE), mai precis fără clienții alimentați în regim de serviciu universal și în regim de ultimă instanță.

Furnizorul celei mai ieftine energii electrice atacă podiumul

Pe piața concurențială, cu 8,42% Hidroelectrica s-a apropiat la nici jumătate de procent de cotă de piață de al treilea cel mai mare furnizor de electricitate (E.ON Energie România (8,85%).+

Acestea fiind cifrele din august, atracția ofertei Hidroelectrica o va fi propulsat-o deja pe podium.


Compania nu reușește să proceseze facturile pentru clienți și a amânat procesul până când va cumpăra un nou soft în acest scop. Numeroasele schimbări legislative privind plafonarea prețurilor nu au înlesnit procesul.

Acționarii Fondului Proprietatea (FP) au aprobat vânzarea pachetului de acțiuni deținut la Hidroelectrica, prin ofertă publică secundară, respectiv listarea companiei la Bursa de Valori București (BVB) – un eveniment așteptat de circa 15 ani.

Hidroelectrica a obținut un profit operațional de peste 4,1 miliarde de lei în primele 9 luni din 2022 , în creștere cu 33% față de aceeași perioadă din 2021, deși seceta i-a diminuat producției cu peste 26%, până la 10 miliarde de kWh.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: