vineri

29 martie, 2024

28 decembrie, 2011

Motorina se va scumpi cu circa 2% din anul 2012, după ce Guvernul a decis, marţi seară, majorarea accizei, conform unor estimări menţionate de ministrul Finanţelor, Gheorghe Ialomiţianu, potrivit Agerpres.

Executivul a adoptat o ordonanţă de urgenţă privind modificarea Codului fiscal, începând cu anul 2012, menţinându-se taxele şi impozitele la nivelul anului 2011, a precizat Ialomiţianu.

Guvernul a renunțat la măsurile din proiectul inițial de OUG, de impozitare a micilor producători de legume care își vând marfa în piețe.

Modificările Codului fiscal:

  • Printre măsurile din proiectul iniţiat de Ministerul Finanţelor se numără majorarea accizei la motorină cu 4,4%, de la 358 euro/tonă la 374 euro/tonă, respectiv de la 302,51 euro/1.000 litri la 316,03 euro/1.000 litri. „Sigur că este şi un impact estimat asupra preţurilor, colegii au calculat un 2%”, a spus Ialomiţianu. Potrivit ministrului Finanţelor, bugetul de stat va câştiga 292,3 milioane de lei, din această majorare. Executivul îşi motivează decizia prin obligaţiile pe care România le are faţă de Uniunea Europeană în acest sens.
  • Guvernul menţine acciza la cafea şi pentru 2012.
  • O altă măsură prevăzută de OUG este extinderea taxării inverse la deşeuri, în condiţiile în care în prezent această procedură se limitează la „materiale şi acele produse care rezultau din combinare, din diferite operaţiuni”. Guvernul încearcă astfel să combată evaziunea fiscală în acest domeniu.
  • Deductibilitatea în proporţie de 50% a cheltuielilor privind combustibilului pentru vehiculele rutiere destinate transporului rutier, altele decât cele care erau utilizate în scopul productiv.
  • Tot cu 50% se reduce TVA-ul aferent achiziţiilor acestor autoturisme. „Adică cine cumpără un autoturism – mă refer aici la persoanele juridice – destinat pentru conducere, de la 1 ianuarie beneficiază de deductibilitate de 50% a consumului de combustibil, iar la achiziţionare beneficiază de 50% la deductibilitate privind TVA-ul”, a explicat ministrul Finanţelor.
  • O altă facilitate pentru aceste mijloace de transport o reprezintă şi calculul amortizării investiţiei, care va fi luată la calculul impoziului pe profit, în proporţie de 50%. „Aceste mijloace de transport sunt utilizate atât în scopul activităţilor din firme, cât şi în scop personal şi devine o cheltuială plafonată. Aici am calculat şi un impact, de 282 milioane de lei – din impozitul pe profit. Aceşti bani rămân la societăţile comerciale”, a menţionat Gheorghe Ialomiţianu.
  • De asemenea, el a menţionat introducerea de reguli fiscale pentru contribuabilii din sistemul bancar care aplică Standardele Internaţionale de Raportare Financiară IFRS.
  • Printre acestea se numără neimpozitarea sumelor nete înregistrate la începutul anului 2012 rezultate din constituirea şi eliberarea provizioanelor ca urmare a aplicării IFRS atât timp cât acestea sunt menţinute în contul de rezerve, precum şi acordarea deducerii provizioanelor IFRS şi a provizioanelor suplimentare datorate filtrelor prudenţiale aplicate de BNR.
  • O a treia reglementare în cazul măsurilor discutate cu BNR este asigurarea neutralităţii fiscale pentru diferenţele rezultate din aplicarea tratamentului contabil actual şi tratamentul prevăzut de IFRS pentru diferitele elemente de venituri şi cheltuieli specifice domeniului bancar.


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: