vineri

19 aprilie, 2024

7 ianuarie, 2014

Guvernul a aprobat în ședința de marți, 7 ianuarie, înființarea Regiei Autonome ”Administrația Canalului Siret Bărăgan”, proiect care s-a aflat în dezbatere publică pe site-ul Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură și Investiții Străine aflat în subordinea ministrului delegat Dan Șova. Canalul s-a aflat până acum în administrarea ”Apelor Române”.

Acesta este un prim pas pentru realizarea unei investiții care va avea mai multe utilități:

  • asigurarea apei pentru irigarea unei suprafețe de teren agricol de 360.000 ha din județele Vrancea, Buzău și Ialomița;
  • crearea unei căi de transport ieftin de la Mărășești, prin Focșani, Râmnicu Sărat, Buzău, până în apropierea Bucureștiului, în apropiere de autostrada București Ploiești, în zona Snagov;
  • eliminarea riscului de inundații pe Siret prin preluarea unei mari cantități de apă;
  • dezvoltarea turismului având în vedere că acest canal va fi navigabil;
  • alimentarea cu apă potabilă a unor localități din vecinătatea canalului;

Proiectul va costa aproximativ 2,7 miliarde de euro, potrivit notei de fundamentare a proiectului de lege. Pentru finanțarea lucrărilor autoritățile române au purtat discuții cu companii chineze și americane.


Companiile chineze par a fi mai aproape de parafarea unei înțelegeri, având în vedere rezultatele Forumului Economic China Europa Centrală și de Est, ținut la sfârșitul anului trecut la București, dar și faptul că firmele chineze ar fi dispuse să primească plata în cereale. Odată cu punerea în funcțiune a proiectului se apreciază că se va obține un spor de producție de cereale în valoare de 120 de milioane de euro pe an.

Canalul are două tronsoane:

  • primul, de 50 de km se află pe teritoriul județului Vrancea. La acest tronson au fost începute lucrările în 1987. Din cei 50 de kilometri pe care se întinde Canalul Siret-Bărăgan pe raza judeţului Vrancea, se află în exploatare 5,7 kilometri de canal şi sunt pregătiţi pentru a fi puşi în funcţiune alţi 2,9 kilometri. Diferenţa de peste 40 de kilometri de canal se află în diverse stadii de execuţie cuprinse între 50 şi 90 la sută din totalul lucrărilor.Potrivit Notei de Fundamentare construcția primului tronson costă peste 475 milioane de euro din care au fost investiți efectiv 132 milioane de euro.
  • al doilea tronson are 140 de km traversează județele Buzău și Ialomița până la Dridu (localitate aflată la 25 de km de autostrada București Ploiești) și costă 2,25 milioane de euro.

Regia Autonomă ”Administrația Canalului Siret Bărăgan” va funcționa în subordinea Departamentului coordonat de ministrul delegat Dan Șova și va prelua toate activele de la Administrația Națională ”Apele Române”. Noua regie va avea un Consiliu de Administrație format din cinci membri dintre care, obligatoriu unul va fi desemnat de Ministerul Finanțelor și unul din partea Ministerului Agriculturii.


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

2 răspunsuri

  1. Alt canal navigabil ? 🙁
    Nu a fost suficient unu care nu a reusit niciodata sa amortizeze cheltuielile de constructie ?
    Daca acest nou canal raminea doar pentru irigatii , nu ar costa mai putin , nu ar fi realizat mai repede sau toti sint urmasii lui Ceausescu si Lenuta ? Avizi sa se plimbe cu barcuta ?

  2. In 2013, Festivalul Enescu ne-a dat iluzia, chiar fara TVR Cultural, ca putem continua la nesfârsit in localuri mostenite de la Regina Elisabeta (Ateneul) si de la Gheorghiu-Dej (Sala Palatului, Sala Radio, Opera, Pavilionul Romexpo Gaudeamus, Circul!). Este loc si public la Bucuresti pentru o sala adevarata! Avem de recuperat o istorie culturala netraita din cauza navalirilor barbare, asa ca trebuie sa bagam in Constitutie in 2014 regula ca 10% din investitiile in carosabil si canale se transfera obligatoriu la Infrastructura Intelectuala.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

2 răspunsuri

  1. Alt canal navigabil ? 🙁
    Nu a fost suficient unu care nu a reusit niciodata sa amortizeze cheltuielile de constructie ?
    Daca acest nou canal raminea doar pentru irigatii , nu ar costa mai putin , nu ar fi realizat mai repede sau toti sint urmasii lui Ceausescu si Lenuta ? Avizi sa se plimbe cu barcuta ?

  2. In 2013, Festivalul Enescu ne-a dat iluzia, chiar fara TVR Cultural, ca putem continua la nesfârsit in localuri mostenite de la Regina Elisabeta (Ateneul) si de la Gheorghiu-Dej (Sala Palatului, Sala Radio, Opera, Pavilionul Romexpo Gaudeamus, Circul!). Este loc si public la Bucuresti pentru o sala adevarata! Avem de recuperat o istorie culturala netraita din cauza navalirilor barbare, asa ca trebuie sa bagam in Constitutie in 2014 regula ca 10% din investitiile in carosabil si canale se transfera obligatoriu la Infrastructura Intelectuala.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: