duminică

14 aprilie, 2024

19 iunie, 2016

3-dacian-ciolos-declaratie-aaSecretariatul General al Guvernului a lansat în dezbatere publică o serie de acte normative care viziează modificări în organizarea guvernului, care ar urma să fie adoptate prin Oronanță de Urgență.

Loteria trece la Ministerul Economiei

Ministerul Economiei, Comerțului și Relațiilor cu Mediul de Afaceri urmează să ia în subordine Loteria Română, reparând anomalia decisă de fostul guvern Ponta care, în octombrie 2015, a trecut Loteria în subordinea reglementatorului de piață- Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc.

La vremea respectivă, miniștrii din cabinetul Ponta au aflat chiar în ședința în care au aprobat respectiva OUG că premierul urma să se ocupe personal de acest Oficiu.


Până în octombrie 2015, Loteria Română s-a aflat în subordinea Ministerului de Finanțe.

Potrivit proiectului,  ”asigurarea concordanței cu recomandarea Comisiei  Europene din 14 iulie 2014 privind principiile pentru protecția consumatorilor și a utilizatorilor de servicii de jocuri de noroc online și pentru împiedicarea accesului minorilor la jocurile de noroc online, precum și cu recomandarea din 23 septembrie 2015, impune măsuri imediate referitoare la stabilirea entității publice care să exercite drepturile și obligațiile statului la Compania Națională ”Loteria Română” S.A.

Cancelaria, guvernul din cadrul guvernului

Dacian Cioloş regândeşte rolul Cancelariei Prim-Ministrului, definind-o în mod expres, printr-o viitoare ordonanţă de urgenţă, ca fiind structura prin care premierul coordonează 14 instituţii cu rol în formularea opţíunilor de politici publice şi în monitorizarea implementării programului de guvernare.

Proiectul de OUG, lansat în dezbatere publică, prevede că premierul coordonează prin intermediul Cancelariei următorele instituţii publice:

  • Agenţia Naţională Anti-Doping
  • Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale
  • Agenţia Naţională pentru Romi
  • Agenţia pentru Agenda Digitală a României
  • Autoritatea Naţională de Management al Calităţii în Sănătate
  • Autoritatea Naţională pentru Restituirea Proprietăţilor
  • Comisia Naţională pentru Controlul Activităţilor Nucleare
  • Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului şi Memoria Exilului Românesc
  • Institutul National pentru Studierea Holocaustului din România «Elie Wiesel»
  • Institutul Naţional de Statistică
  • Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor
  • Oficiul Naţional pentru Jocuri de Noroc
  • Oficiul Registrului National al Informaţiilor Secrete de Stat
  • Secretariatul de Stat pentru Culte

De asemenea, în scopul coordonării la nivel naţional a pregătirii, organizării şi desfăşurării manifestărilor, acţiunilor şi proiectelor de aniversare a Centenarului României (1918 – 2018), prin OUG citată se înfiinţează ”Departamentul Centenar”.

Acesta va fi o structură fără personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului, condusă de un secretar de stat. Structura va fi finanţată prin bugetul Secretariatului General al Guvernului și va avea un număr de 35 de posturi, maxim.

În textul respectivei OUG, Executivul argumentează că ”se impune consacrarea normativă a rolului Cancelariei Prim-Ministrului, de formulare a opţiunilor de politici publice, de fundamentare a acestora şi de monitorizare a implementării direcţiilor de acţiune stabilite la nivel guvernamental”.

Cancelaria Prim-Ministrului va avea ca atribuţie generală stabilită prin proiectul de OUG ”coordonarea interinstituţională în vederea formulării şi implementării strategiilor şi politicilor publice în mod integrat şi în acord cu Programul de Guvernare”.

SGG, mai-mare peste patrimoniu, protocol și banii instituțiilor publice de stat

Secretariatul General al Guvernului, în schimb, va îndeplini atribuţiile de minister de resort faţă de Regia Autonomă „Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat” şi faţă de Regia Autonomă „Monitorul Oficial”.

Secretarul general al Guvernului este ordonatorul principal de credite pentru aparatul de lucru al Guvernului, precum şi pentru instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale din subordinea Guvernului, şi din subordinea, respectiv coordonarea prim-ministrului.

Singura excepție de la această regulă o reprezintă Departamentului pentru Luptă Antifraudă – DLAF, structură cu personalitate juridică, în cadrul aparatului de lucru al Guvernului, în coordonarea prim-ministrului, finanţată de la bugetul de stat, condusă de un şef cu rang de secretar de stat, numit prin decizie a prim-ministrului pe o perioadă de 5 ani.

Comunicațiile pierd Agenda Digitală

Potrivit proiectului de OUG, Agenţia pentru Agenda Digitală a României ar urma să reacă din subordinea Ministerului Comunicaţiilor şi pentru Societatea Informaţională în subordinea Guvernului şi în coordonarea prim-ministrului, prin Cancelaria Prim-Ministrului.

Conducerea Agenţiei pentru Agenda Digitală a României este asigurată de un preşedinte cu rang de secretar de stat, numit prin decizie a prim-ministrului, ajutat de 2 vicepreşedinţi, numiţi în condiţiile legii. Agenţia pentru Agenda Digitală a României este finanţată integral din venituri proprii, iar preşedintele este ordonator terţiar de credite.

MAE primește coordonarea participării României la expoziții internaționale

Potrivit proiectului, se desemnează Ministerul Afacerilor Externe în calitate de
coordonator al procesului de participare a României la manifestările expoziționale
reglementate prin Convenția privind Expozițiile Internaționale.
Guvernul va aproba manifestările expoziționale la care România participă, instituțiile publice implicate, precum și măsurile organizatorice, administrative şi financiare necesare pe parcursul etapelor de pregătire, de desfășurare efectivă şi de închidere a expozițiilor, cum ar fi, dar fără a se limita la:

  • stabilirea temelor, conceptelor şi programelor cu care România participă la manifestările expoziționale
  • stabilirea mijloacelor şi metodelor de promovare a imaginii României în corelare cu temele generale definite de organizatorii expoziţiilor şi cu priorităţile de promovare naționale, inclusiv cele privind participarea reprezentanților mass-media
  • elaborarea de propuneri privind bugetul necesar pentru asigurarea participării României la manifestările expoziționale
  • gestionarea activităţilor curente pe durata desfăşurării expoziţiilor, inclusiv în perioadele de pregătire a deschiderii şi respectiv demolării sau dezafectării spaţiilor expoziţionale folosite pentru pavilioanele naționale
  • dispunerea de măsuri privind bunurile achiziționate pentru participarea la manifestările expoziționale
Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: