16 august, 2018

Acţiunile grupului italian Atlantia au înregistrat joi o scădere de peste 24% la bursa de la Milano, după ce guvernul italian a început procedurile de reziliere a contractului de concesiune atribuit societăţii care gestionează tronsonul de autostradă care s-a prăbuşit marţi la Genova, relatează Agerpres.

Societatea în cauză, Autostrade per l’Italia, face parte din grupul Atlantia, controlat în proporţie de 30% de familia Benetton.

„Am anunţat deja că vom lansa procedura de revocare a concesiunii societăţii Autostrade”, a anunţat miercuri şeful Guvernului, Giuseppe Conte, precizând că Guvernul nu va aştepta concluziile anchetei judiciare cu privire la prăbuşirea unui viaduct pe autostrada A10, în regiunea oraşului italian Genova, care a provocat decesul a 39 de persoane.


Joi dimineaţa, la puţin timp după ora 10:00 (8:00 GMT), acţiunile Atlantia înregistrau o scădere de 24,41%, până la 17,795 euro. Scăderi importante înregistrau şi acţiunile altor operatori de autostrăzi, având în vedere faptul că premierul Giuseppe Conte a avertizat că, pe viitor, Guvernul va fi „mult mai riguros în evaluarea clauzelor” concesiunilor. Acţiunile ASTM înregistrau o scădere de 8%, în timp ce titlurile SIAS afişau o scădere de 7%, iar acţiunile Autostrade Meridionali o scădere de 6,3%.

În replică, grupul Atlantia a criticat într-un comunicat anunţul premierului Giuseppe Conte de a rezilia contractul de concesiune, înainte de a aştepta stabilirea cauzelor accidentului. „Modalităţile unui astfel de anunţ ar putea avea repercusiuni asupra acţionarilor şi deţinătorilor de obligaţiuni Atlantia”, a avertizat grupul.

39 de persoane au decedat în urma prăbuşirii unui pod rutier, pe autostrada A10, în regiunea oraşului italian Genova. Alte câteva zeci de persoane au fost grav rănite sau sunt date dispărute.


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

  1. Pina la reziliere e cale lunga .
    Juritic NU O POATE FACE imediat nici un guvern , ministru .
    In plus , contractele dintre statul italian si gestionarii retelei autostradale ( Autostrade e cea mai mare dar sint si altele ) sint publice dar cu parti intregi bagate la secret. (omissis)
    Surpriza rezilierii e in aceste parti secretizate . Unde ar fi posibil (cum zic unii mai informati prin Italia) sa existe clause scrise de despagubiri de miliarde de euro (aprox.intre 10 si 20 miliarde euro ).
    Vom vedea .

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Un răspuns

  1. Pina la reziliere e cale lunga .
    Juritic NU O POATE FACE imediat nici un guvern , ministru .
    In plus , contractele dintre statul italian si gestionarii retelei autostradale ( Autostrade e cea mai mare dar sint si altele ) sint publice dar cu parti intregi bagate la secret. (omissis)
    Surpriza rezilierii e in aceste parti secretizate . Unde ar fi posibil (cum zic unii mai informati prin Italia) sa existe clause scrise de despagubiri de miliarde de euro (aprox.intre 10 si 20 miliarde euro ).
    Vom vedea .

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: