fbpx

Interviu

Interviu cu fostul primar din La Paz: povestea și soluțiile unui edil de capitală sud-americană

Cum poate fi abordată administrația unei capitale atinsă de ”o corupție sud-americană”, atunci când nu vrei să te lași înghițit de mecanismul sofisticat de fraudă… Mai mult

07.09.2021

La obiect

Date INS pe S1 / Economia a revine, +1,6% față de S1 2019, dar pe o structură mai slabă: -5,2% la industrie, cu expandarea comerțului. Prețul – adâncirea deficitelor externe

INS a confirmat creșterea PIB pe al doilea trimestru din 2021: a crescut cu 13% în termeni reali și cu 13,6% pe seria ajustată sezonier… Mai mult

07.09.2021

La obiect

Valul 4 ante portas: la ce se așteaptă autoritățile și experții și ce măsuri pregătesc

Peste o săptămână începe noul an școlar, pe fondul unei rate de vaccinare anti-Covid de numai 35% din populația adultă, în condițiile în care valul… Mai mult

07.09.2021

Digital

Digitalizarea Sănătății a pornit din Vest: 3 județe au cloud comun și caută soluții eHealth

Trei Direcții Județene de Sănătate Publică din vestul țării – Arad, Timiș și Hunedoara – au reușit în 30 de zile, cu ajutorul STS, să… Mai mult

07.09.2021

Guvern: ANAF va avea o Direcție pentru marii contribuabili și una pentru cazurile speciale de executare silită. 1000 de angajări

de Alexandra Pele 11.9.2015

anafGuvernul a decis înființarea Direcției generale de administrare a marilor contribuabili – organism care va avea personalitate juridică și buget propriu și va fi în subordinea directă a președintelui ANAF.
Este una dintre principalele prevederi cuprinse în proiectul de Hotărâre pentru  modificarea Legii privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, supus dezbaterii publice.

De asemenea, menționează proiectul (pe care îl puteți citi AICI), va fi înființată Direcţia de executare silită cazuri speciale.

Dacă prima măsură este luată la recomandarea FMI, a doua ar trebui să rezolve o situație identificată în ultimul an – problema recuperării sumelor și bunurilor pentru confiscarea cărora instanțele s-au pronunțat definitiv, precum și pentru urmărirea măsurilor asiguratorii dispuse de magistrați.

Modificările de structură și personal propuse prin proiect:

  • Direcția Generală Mari Contribuabili (pe care guvernul dorea inițial să o transfere la direcțiile regionale, dar a întâmpinat opoziția FMI) va avea personalitate juridică și buget propriu.  Ea va fi subordonată președintelui ANAF.
  • În cadrul aparatului propriu al ANAF se va înființa Direcția Executări Silite Cazuri speciale care se va ocupa de coordonarea şi monitorizarea modalităţilor de executare silită, inclusiv a valorificării bunurilor sechestrate prin modalităţile prevăzute de lege, precum şi a aplicării măsurilor asigurătorii, potrivit legii).
  • Direcţia verificări fiscale, care gestionează programul de creştere a conformării voluntare a persoanelor cu venituri mari, va fi reorganizată la nivel de direcţie generală, sub denumirea Direcţia generală control venituri persoane fizice.
  • Serviciile și birourilor fiscale (municipale/orașenești/comunale) vor fi în structura administrațiilor județene ale finanțelor publice.
  • Direcțiile regionale preiau structurile de administrare a contribuabililor mijlocii (de la data de 1 ianuarie 2016)
  • Înființarea unui post suplimentar de secretar general adjunct
  • Suplimentarea personalului cu 1.000 de angajați (pentru a acoperi deficitul de la Direcția București, Executare Silită și Direcția marilor contribuabili)

A doua mare reorganizare de după 2013

Aceste schimbări fac parte din procesul de modernizare demarat în 2013, pe baza unui program realizat cu cei 70 de milioane de euro împrumutați de la Banca Mondială:

  • 50,83 de milioane de euro – pentru achiziții de echipamente informatice
  • 3,39 milioane de euro – achiziții de servicii tehnice
  • 12,06 milioane de euro – consultanță (asistență tehnică)
  • 3,72 milioane de euro – cursuri de formare profesională.

Până acum s-au cheltuit doar 500.000 de euro din cele 70 de milioane de euro (adică 1%), în special pe activități de audit, instruire și costuri operaționale, potrivit Raportului de audit ineternațional privind stadiul actual de implementare a programului.

Raportul mai menționează că „principala problemă a derulării programului o reprezintă sistemul legislativ și fiscal din România, care este supus schimbărilor frecvente și interpretărilor diferite de la un minister la altul, în cadrul Guvernului”. De aceea, se menționează în Raport, „nu se pot estima schimbările care pot apărea și afecta din acest punct de vedere dezvoltarea proiectului și efectele implementării lui”.

Programul de reorganizare început în 2013 ar trebui finalizat în cinci ani.

Deficit de personal

În timpul reorganizării din 2013 au fost concediați aproximativ 4.000 de salariați. Acum, ANAF cere suplimentarea personalului cu 1.000 de angajați.

O parte dintre aceste posturi vor fi repartizate Direcției mari contribuabili, ce îşi va începe activitatea la începutul anului viitor, o parte ar urma să fie alocate unei direcţii noi de executări silite, iar o parte sunt destinate direcţiilor generale regionale a finanţelor publice, structuri ce au fost înfiinţate odată cu reorganizarea ANAF.

De asemenea, posturi suplimentare vor fi alocate şi pentru direcţiile antifraudă de la nivel central şi local, precum şi pentru servicii juridice şi IT.

“Ocuparea posturilor suplimentare se va realiza etapizat, cu încadrarea în prevederile bugetare anuale, aprobate pentru ordonatorul principal de credite”, se arată în expunerea de motive a proiectului.

La nivelul structurii de vericare a persoanelor fizice cu averi mari din cadrul ANAF s-a remarcat o creştere a volumul activităţii, precum şi un “deficit acut de personal”, se mai arată în proiect.

“În prezent, structurile fiscale din zona Capitalei şi împrejurimi deţin mai puţin de 9% din totalul resurselor umane de la nivelul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, însă, împreună cu marii contribuabili din aceeaşi zonă, au contribuţie de cca. 70% la veniturile colectate la bugetul statului”, se precizează în expunerea de motive.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 11.9.2015

Un raspuns

  1. vasilache mitrus
    25.1.2016, 10:38 pm

    Tot vorbim de reorganizare.
    Stiti cate servicii are in subordine un director executiv de inspectie fiscala din cadrul unei regiuni?
    Raspuns: DOUA, din care unul e coordonat de MFP.
    Care este rolul acestuia? Cum justifica banii?

Lăsați un comentariu


Stiri

DOCUMENT: Guvernul își creează prin OUG noi condiții pentru plafonarea tarifelor la electricitate. Alte modificări ale pieței – Proiect

Adrian N Ionescu

Guvernul va putea plafona tarifele la electricitate pentru consumatorii casnici pentru o perioadă de timp limitată, dar neprecizată, potrivit unui proiect de ordonanță de urgență… Mai mult

Stiri

Dosar in rem în cazul documentului cu antetul Guvernului ce stabilea strategia de campanie a lui Florin Cîțu pentru șefia PNL

Vladimir Ionescu

DNA a început urmărirea penală in rem în cazul documentului de partid trimis de la Palatul Victoria, cu antetul Guvernului, către lideri ai PNL, anunță… Mai mult

Europa

Ucraina / Tentativă de asasinat comisă asupra lui Serhiy Șefir, consilier al președintelui Zelenski

Razvan Diaconu

Mașina principalului consilier al președintelui ucrainean Volodimir Zelenski a fost miercuri ținta unui atac cu focuri de armă, anunță Reuters. Oficialii ucraineni spun că a… Mai mult

Stiri

După 30 de ani: A fost instalată prima platformă de exploatare a gazelor naturale din Marea Neagră

Adrian N Ionescu

Black Sea Oil & Gas (BSOG) și partenerii săi concesionari ai perimetrului de gaze naturale Midia din zona românească a Mării Negre au anunțat finalizarea… Mai mult

Stiri

2 angajați ai Primăriei Drobeta Turnu-Severin, suspectați că au falsificat certificate de vaccinare pentru 96 de persoane

Vladimir Ionescu

IPJ Mehedinți a efectuat 64 de percheziții, miercuri dimineață, în județele Mehedinți, Dolj și Caraș-Severin, la persoane suspectate că au falsificat certificate de vaccinare. Conform… Mai mult

Stiri

Cele 4 reguli principale de sănătate financiară – studiu BCR

Adrian N Ionescu

Lipsa sfaturilor financiare specializate îi expune pe români la riscul de a face alegeri  greșite. Doar 24% dintre români solicită consultanță financiară specializată. Jumătate preferă… Mai mult

Stiri

Bucureștiul a intrat în scenariul roșu – certificatul verde devine obligatoriu pentru acces în anumite spații

Vladimir Ionescu

Bucureștiul  intră în scenariul roșu, după ce rata de infectare a urcat miercuri la 3,3 de cazuri de Covid-19 la 1.000 locuitori. Din acest moment,… Mai mult