1 martie, 2014

Ministerul Finanţelor va acorda CFR Călători un împrumut din Trezorerie de 579 milioane lei, cu termen de rambursare 27 noiembrie, pentru plata restanţelor la CFR S.A. consemnate la finele anului trecut, operatorii feroviari de transport călători urmând să primească şi carburanţi din rezerva de stat.

Decizia a fost luată de guvern prin ordonanţă de urgenţă.

Carburanţii vor fi acordaţi în contul compensaţiei serviciilor publice socialepentru transportul public feroviar de călători.


În acest sens, vor fi scoase, cu titlu gratuit, din rezerva de stat 32.487 tone carburanţi, respectiv motorină Euro 4 şi Euro 5.

Agenţia MEDIAFAX a anunţat, marţi, prezentând ultima scrisoare de intenţie convenită cu Fondul Monetar Internaţional, că Executivul îşi asumă includerea în ţinta de deficit pentru primul trimestru a unui împrumut din Trezorerie pentru CFR Călători, pentru reducerea arieratelor. Acest împrumut urmează să fie înregistrat drept cheltuială bugetară, la prima rectificare a bugetului pe acest an.

În luna august 2013, Guvernul a decis şi stingerea datoriilor fiscale ale CFR Marfă de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) prin conversie în acţiuni, inclusiv obligaţiile de plată, în cuantum de 127,4 milioane lei.

Potrivit strategiei de privatizare a CFR Marfă, aprobată de guvern în luna februarie 2013, CFR Marfă înregistra datorii totale de 1,8 miliarde lei, dintre care circa 600 milioane lei la buget şi 600 milioane lei către CFR Infrastructură, restul reprezentând penalităţi de întârziere şi restanţe către furnizori privaţi.


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

  1. “Cum a sifonat directorul CFR Calatori subventiile de la stat

    De cum protectorul sau puscariasul Relu Fenechiu l-a instalat ditamai jupanul la CFR
    Calatori, Valentin Dorobantu s-a si apucat de treaba. Dar nu cea pentru
    care este platit din bani publici, bineinteles.
    Dorobantu a trecut imediat la aplicarea unui plan
    minutios de falimentare fortata a companiei de stat aflata in subordine,
    a carei activitate a fost pur si simplu sabotata sistematic, dupa cum
    s-au plans in mod repetat chiar angajatii de la CFR Calatori, totul in
    beneficiul concurentilor din domeniul privat.
    Dupa mine, potopul!
    Aceasta pare sa fie singura strategie manageriala dupa care se
    calauzeste Valentin Dorobantu in conducerea CFR Calatori. Astfel, in
    doar cateva luni, noul „manager privat”(peste 9000 de euro salariu lunar), dupa cum scrie acum pe cartea
    de munca a fostului director, a desfiintat nu mai putin de 200 de
    trenuri.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Un răspuns

  1. “Cum a sifonat directorul CFR Calatori subventiile de la stat

    De cum protectorul sau puscariasul Relu Fenechiu l-a instalat ditamai jupanul la CFR
    Calatori, Valentin Dorobantu s-a si apucat de treaba. Dar nu cea pentru
    care este platit din bani publici, bineinteles.
    Dorobantu a trecut imediat la aplicarea unui plan
    minutios de falimentare fortata a companiei de stat aflata in subordine,
    a carei activitate a fost pur si simplu sabotata sistematic, dupa cum
    s-au plans in mod repetat chiar angajatii de la CFR Calatori, totul in
    beneficiul concurentilor din domeniul privat.
    Dupa mine, potopul!
    Aceasta pare sa fie singura strategie manageriala dupa care se
    calauzeste Valentin Dorobantu in conducerea CFR Calatori. Astfel, in
    doar cateva luni, noul „manager privat”(peste 9000 de euro salariu lunar), dupa cum scrie acum pe cartea
    de munca a fostului director, a desfiintat nu mai putin de 200 de
    trenuri.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: