6 mai, 2015

posdruGuvernul a decis miercuri extinderea perioadei de implementare a unor proiecte pe Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POSDRU) 2007-2013. Scopul acestei decizii este evitarea pierderii banilor europeni.

Beneficiarii vor putea solicita, motivat, prelungirea perioadei de implementare a proiectelor finanțate în cadrul cererilor de propuneri lansate în 2013 și 2014, prevăzută de ghidurile solicitantului. Această perioadă nu apote fi extinsă mai departe de 31 decembrie 2015.

Această măsură va permite finalizarea, în bune condiții, a unor proiecte importante, susţine Guvernul într-un comunicat de presă.


În anul 2013, Autoritatea de Management pentru POSDRU, în colaborare cu Organismele Intermediare, a lansat 43 de cereri de propuneri de proiecte, în cadrul cărora au fost contractate proiecte în valoare de aproximativ un miliard de euro.

În 2014, AM POSDRU a lansat cereri de propuneri de proiecte sistemice, care contribuie la atingerea unor obiective strategice în anumite sectoare și care vizează grupuri țintă clar delimitate, în scopul îndeplinirii recomandărilor specifice de țară, a țintelor naționale în contextul Strategiei Europa 2020.

POS DRU, un program cu multe probleme

POS DRU este un program care a avut, de-a lungul timpului, mai multe probleme.

(Citiţi mai multe despre problemele POS DRU: Situaţia POSDRU / Fonduri europene plătite de la buget: sumele din SMIS ”nu bat” cu cele din facturi. România nu a mai încasat niciun ban din luna martie)


Anul trecut, absorbţia fondurilor europene pe aceast program a fost extrem de mică, din cauza faptului că sumele din programul informatic – care permite monitorizarea proiectelor finanţate din fonduri europene, din momentul depunerii acestora şi până la rambursarea cheltuielilor către beneficiari – nu coincideau cu sumele de pe facturile trimise spre decontare.

La sfârşitul anului 2014, Comisia a cerut autorităţilor române să facă reverificări înainte de a plăti cheltuieli în valoare de 460 de milioane de euro. În luna martie, ministrul Eugen Teodorovici spunea că 1000 de proiecte erau verificate, iar Comisia urma să desfăşoare o misiune de audit în aprilie, pentru ca în mai să deblocheze plăţile, iar Bucureştiul să poată trimite din nou cereri de rambursare.

Plăţile pe POS DRU s-au făcut de la bugetul naţional.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: