14 septembrie, 2016

proiectele-rutiere-din-master-planul-transportGuvernul a aprobat miercuri Master Planul General de Transport al României, ”document strategic care stabileşte principalele direcții de dezvoltare a infrastructurii de transport din România în următorii 15 ani, pe toate modurile de transport: rutier, feroviar, naval, aerian şi multimodal.”

Comunicatul oficial menționează că documentul ”va contribui semnificativ la dezvoltarea sustenabilă a României pe termen lung” și îndeplinește  ”o condiționalitate a finanțărilor pentru România în domeniul transporturilor, prin Programul Operațional Infrastructura Mare.”

La momentul emiterii comunicatului, Guvernul nu precizează modalitatea de aprobare a Master Planului, ca OUG sau ca proiect de lege.


Indiferent de forma adoptării, documentul poate suferi modificări la momentul aprobării de către Parlament. Este exact situația pe care dorea să o evite Comisia Europeană, care a cerut insistent României în ultimii 3 ani ca Master Planul General de Transporturi să fie un document asumat politic, de către toate formațiunile – tocmai pentru a nu fi modificat de o guvernare sau alta.

Neîmplinirea acestei solicitări europene echivalează cu un eșec al clasei politice.

Ministerul Transporturilor a anunțat oficial, marți, că a promovat proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea documentului strategic Master Planul General de Transport al României, actul aflându-se cu o zi în urmă pe circuitul de avizare interministerială.

(Citiți și: Oficial / MasterPlanul a intrat la avizare. Comarnic-Brașov se întoarce în topul urgențelor)

Master Planul a fost trimis în circuit de avizare și în aprilie 2016, în madatul mnistrului Dan Costescu. Documentul aprobat miercuri este diferit de cel conceput de fostul ministru Costescu, nouatea semnificativă fiind reapariția autostrăzii Comarnic-Brașov pe locul 2 în lista de priorități a  momentului.


De precizat că datele esențiale ale acestui proiect s-au schimbat semnificativ față de variantele prezerntate de foștii miniștri Șova și Rus: costul estimat a scăzut la jumătate (0,9 miliarde euro), iar autostrada este mai lungă cu 5 km (58 km).

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: