vineri

19 aprilie, 2024

16 ianuarie, 2020

UPDATE: Ministerul Transporturilor a anunţat, joi, încheierea conflictului dintre CFR Călători şi societatea de reparaţii SCRL, după întâlnirea dintre reprezentanții conducerilor celor două companii.

****


Știrea inițială:

Angajații de la mai multe depouri ale CFR, printre care și cele din Brașov, Arad, Ploiești, Satu Mare, Cluj și Timișoara, au declanșat joi un protest spontan ce a dus la anularea a cel puțin 15 trenuri de călători. Conform Agerpres, ar fi vorba de 19 trenuri de călători anulate, întrucât greviștii au refuzat să facă mentenanța.

Este afectat, astfel, transportul pe căile ferate de pe rute importante: Brașov – București și București – Buzău.

CFR nu nu a afișat lista trenurilor anulate și nici nu a făcut vreun anunț despre situația circulației pe respectivele rute, ceea ce le creează mari probleme călătorilor, mulți dintre ei așteptând pe peroane sosirea trenurilor la care își cumpăraseră deja bilete.


Greva s-ar putea încheia chiar joi, când se discută semnarea unui contract între CFR Călători și societatea la care lucrează protestatarii.

(Citiți și: “Halucinanta alternativă a economiei românești la autostrăzi: Cum arată tabloul vitezei trenurilor de marfă și al întârzierilor, în ultimii 10 ani de UE”)

În unele regionale, protestele au început încă de marți, așa cum este cazul Brașovului. Angajaţii Societăţii Comerciale de Reparaţii Locomotive CFR Brașov au fost primii care au oprit lucru, nemulțumiți că CFR Călători nu a mai încheiat niciun contract cu SCLR și a declanșat preluarea etapizată a personalului acesteia, scrie Club Feroviar.

„Oamenii refuză să mai lucreze. Este un conflict, practic, între ceea ce face CFR Călători acum. Practic, ei încearcă să falimenteze SCRL, dar este o falimentare mascată, întrucât declarativ au început prin a spune iniţial că doresc să absoarbă o parte din personalul SCRL, etapizat (…) CFR Călători a preluat angajaţii din cele patru puncte de lucru, iar la momentul de faţă angajaţii din cele patru puncte de lucru nu prestează încă activitate de reparaţii, ci sunt puşi să facă alte lucruri care nu ţin de reparaţii. Prestaţiile se fac în alte părţi, la depourile de domiciliu ale materialului rulant, ceea ce încarcă cu costuri CFR Călători”, a declarat pentru Agerpres Ionel Savin, prim-vicepreşedintele Sindicatului Naţional Solidaritatea 2012.

Cele patru puncte preluate de CFR Călători sunt: Medgidia, Sighet, Piatra Olt şi Oraviţa.

CFR Călători estimează la 354,5 milioane lei pierderile din 2019, la venituri totale de 2,27 miliarde lei. Cheltuielile pentru investiţii sunt de 340 milioane lei.

Compania avea la finalul lui 2019 un număr de 13.000 salariaţi, iar câştigul mediu lunar pe salariat determinat pe baza cheltuielilor de natură salarială se situa la 6.008 lei.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: