miercuri

17 iulie, 2024

27 octombrie, 2021

Pentru scăderea semnificativă a emisiilor de dioxid de carbon, Greenpeace solicită ”schimbarea radicală a modului în care călătorim”.

Prin interzicerea zborurilor pe distanțe mici, care reprezintă o treime dintre cele mai frecventate zboruri din Uniunea Europeană și care au o alternativă cu trenul cu durata mai mică de şase ore, s-ar economisi  3,5 milioane de tone de dioxid de carbon (CO2).

Greenpeace a făcut apel la revitalizarea transportului feroviar, pe care l-a descris drept „ruda săracă a politicilor publice europene”.


Zborurile pe distanţe sub 1.500 de kilometri reprezintă un sfert din emisiile din sectorul aerian european, a notat ONG-ul într-un studiu.

Cu toate acestea, 51 dintre cele mai frecventate 150 de zboruri pe distanţe scurte din Uniunea Europeană (excluzând conexiunile insulare), respectiv 34% dintre acestea, au deja o alternativă feroviară cu durata mai mică de şase ore. Rutele cele mai frecventate din UE (Paris – Toulouse, Paris – Nisa şi Atena – Salonic) se numără printre aceasta.

Studiul nu precizează proporţia pasagerilor care utilizează aceste rute aeriene pentru conexiuni.

Un număr de 21 de rute au chiar şi o alternativă feroviară cu durata mai mică de patru ore, inclusiv unele internaţionale precum Amsterdam – Paris, Amsterdam – Frankfurt, Bruxelles – Frankfurt şi Paris – Frankfurt, se menţionează în raportul Green Peace.


Mai mult de un sfert (27%) dintre cele mai aglomerate 150 de conexiuni dispun, de asemenea, în 2021, de o alternativă directă cu trenul de noapte.

„Emitem de 10 ori mai mult echivalent CO2 atunci când călătorim de la Paris la Amsterdam cu avionul decât cu trenul, în timp ce această călătorie se poate face în mai puţin de 3,3 ore cu trenul.

Reducerea traficului aerian este esenţială pentru atingerea obiectivelor climatice ale Acordului de la Paris, iar desfiinţarea zborurilor pe distanţe scurte constituie un prim pas în acest sens”, a notat Sarah Fayolle, manager de campanie în domeniul transporturilor la Greenpeace Franţa, citată într-un comunicat, scrie Agerpres.

Beneficiul climatic al deciziei Franţei de interzicere a legăturilor aeriene interne, excluzând conexiunile, atunci când este disponibilă o alternativă cu trenul în mai puţin de 2,3 ore este, potrivit Greenpeace, „prea limitat”.

Sectorul aerian mondial a emis 900 de milioane de tone de CO2 în 2019, sau aproximativ 2,5% din emisiile globale. Greenpeace admite că „limitarea zborurilor scurte (sub 1.500 km), naţionale şi europene, nu va fi suficientă pentru a pune sectorul aerian pe şinele Acordului de la Paris, însă  este un punct de plecare deloc neglijabil”. 

Greenpeace este prezentă şi în România, din 2007, și derulează campanii pentru energie curată, protecția pădurilor şi participare civică.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: