marți

16 iulie, 2024

3 iunie, 2024

Grampet, cel mai mare grup feroviar şi operator logistic privat din România şi din Europa Centrală şi de Sud-Est, deținut de Gruia Stoica, a inaugurat vineri cel mai mare terminal de transbordare a produselor agricole din Europa.

Terminalul este situat în Dorneşti (judeţul Suceava), la frontiera cu Ucraina. Valoarea investiției este de 10 milioane de euro.

România, rol major în funcţionarea culoarelor de solidaritate cu Ucraina

Pe calea ferată sunt două coridoare prin intermediul cărora se face transbordarea cerealelor şi seminţelor oleaginoase din Ucraina, prin punctul de frontieră de la Dorneşti, respectiv Halmeu, jud. Satu Mare.


Coridoarele au apărut la scurt timp după izbucnirea războiului din statul vecin.

„România are un rol major în funcţionarea culoarelor de solidaritate create de țările membre UE pentru a facilita transportul mărfurilor provenite din Ucraina. După declanșarea războiului, operatorii feroviari din cadrul Grampet Group au contribuit substanțial la fluidizarea traficului și reactivarea coridoarelor principale pe axa Nord-Sud, asigurând transportul a peste 1,5 milioane de tone de mărfuri în relația cu Ucraina.

Noul complex de la Dornești va permite transportul a 240.000 de tone de cereale și produse agricole lunar, devenind astfel un punct strategic în fluidizarea traficului de mărfuri până în portul Constanța. Această investiție reprezintă încă o dovadă a angajamentului pe care ni l-am asumat în urmă cu 25 de ani de a contribui la dezvoltarea infrastructurii de transport feroviar din România și de a ne conecta la regiune”, spune Gruia Stoica, președintele Grampet Group.

Terminalul de la Dornești este proiectat să funcționeze 24 de ore din 24, 7 zile din 7, 365 de zile pe an.


Cu o capacitate maximă proiectată de 3 milioane de tone, complexul este dotat cu o stație de încărcare a vagoanelor (128 m lungime) și una de descărcare (120 m lungime), ce permit încărcarea/descărcarea simultană a 8 vagoane.

Dotările sunt similare cu cele ale terminalelor din porturile maritime și fluviale, ceea ce face posibil transportul produselor fără pierderi de calitate și la capacitate maximă, respectiv 500 de tone pe oră.

Noi proiecte de extindere

Grampet, fondat în 1999 de Gruia Stoica şi Vasile Didilă, este activ în principal pe piaţa serviciilor de transport de mărfuri, cu precădere transport feroviar, iar pentru piaţa cerealelor, comerţul feroviar este foarte important, deoarece are un preț mai acesibil.

Grupul desfăşoară operaţiuni în zece ţări europene, prin cele 18 companii, cu peste 7.500 de angajaţi.

Cea mai importantă companie a grupului Grampet este Grup Feroviar Român, care a depăşit anul trecut pragul de un miliard de lei cifră de afaceri şi estimează pentru 2024 un avans al cifrei de afaceri cu 10%. Compania este prezentă ca operator şi în Bulgaria, Grecia, Ungaria, Serbia, Croaţia, Slovenia şi Austria.

Consiliul Concurenţei analizează în prezent tranzacţia prin care Grampet intenţionează să preia Electromontaj Carpaţi, cu activitate în sectorul de lucrări de construcţii a proiectelor utilitare pentru electricitate şi telecomunicații.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: