sâmbătă

13 august, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

31 mai, 2016

logoFacebook, Twitter, YouTube și Microsoft au căzut de acord marți asupra unei abordări comune în ceea ce privește solicitarea Uniunii Europene de eliminare a discursurilor instigatoare la ură existente în mediul online, anunță Reuters.

Guvernele europene încearcă în ultimele luni să convingă proprietarii platformelor sociale să lupte împotriva ideilor rasiste propagate în mediul virtual după debutul crizei migranției și al atacurilor teroriste din Europa.

Ca parte a unei înțelegeri cu Comisia Europeană, giganții Internetului urmează să proceseze în mai puțin de 24 de ore solicitările valide de eliminare a discursurilor instigatoare, urmând să elimine sau să blocheze accesul la conținutul acestui tip de mesaje.


Marile companii s-au mai angajat să îmbunătățească cooperarea cu organizații ale societății civile care ajută la identificarea apariției acestui gen de mesaje sau care promovează conținut alternativ educativ.

”Ultimele atacuri teroriste ne-au reamintit nevoia urgentă de a contracara ideile rasiste, provocatoare ce circulă în mediul online. Social media este, din păcate, un mijloc la care apelează grupările teroriste pentru a radicaliza tineretul”, a afirmat marți comisarul pentru Justiție Vera Jourova, citată de Reuters.

Germania a convins anul trecut Google, Facebook și Twitter să intervină în cel mult 24 de ore pentru eliminarea conținutului rasist din paginile germane și chiar a lansat o investigație împotriva conducerii europene a Facebook, pe care o acuză că eșuează în tentativa de eliminare a conținutului rasist.

”Nu există niciun loc pe Facebook unde discursurile instigatoare să fie acceptate. Cu o comunitate de 1,6 miliarde de oameni, lucrăm din greu pentru a asigura un spațiu de expresie liber, însă civilizat”, a răspuns Monika Bickert, șef al Global Policy Management la Facebook.


Codul de conduită convenit marți este în mare măsură o continuare a eforturilor pe care companiile le fac în nume propriu pentru a bloca conținut rasist sau instigator, Reuters amintind de dezvoltarea unor mijloace de raportare puse la dispoziția publicului sau de instruirea propriilor angajați să acționeze în cazul în care sunt sesizați, sau sesizează singuri ”focare” de discurs instigator.

Twitter a suspendat în ultimul an peste 125.000 de conturi pe care au fost postate mesaje de amenințare sau care susțineau acțiuni teroriste, în principal în conexiune cu Statul Islamic.

Statele Unite fac la rândul lor eforturi să încurajeze companiile să coopereze în combaterea mesajelor radicale, în principal prin promovarea de mesaje pacificatoare.

Oficialii UE au intensificat eforturile în acest domeniu după atentatele produse la Bruxelles anul acesta, în martie.

Articole recomandate:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Deceniul banilor ieftini (dobânzi mici sau foarte mici la creditele pe termen lung)pentru state  tocmai s-a încheiat . A fost (sau ar fi fost) o perioadă extrem de

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: