luni

18 martie, 2024

16 decembrie, 2013

Grup 
Feroviar 
Român (GFR) așteaptă ca Ministerul Transporturilor (MT) să urgenteze eliberarea garanției de 10 milioane de euro depusă pentru privatizarea CFR Marfă, privatizare ce a eșuat pe 14 octombrie anul acesta.

„
Ministrul 
Transporturilor 
a 
declarat
 public şi
 oficial
 că,
 potrivit
 contractului
 de
 privatizare,
 părţile
 trebuie
 repuse
 în
 situaţia
 iniţială,
 ceea
 ce
 înseamnă
 inclusiv
 eliberarea
 scrisorii
 de
 garanţie,
 punct
 de
 vedere
 susţinut
 şi
 de
 opinia
 consultanţilor 
MT
 în 
privatizare.
 Mai 
mult,
 nu
 există
 niciun
 motiv şi 
nicio
 prevedere
 procedurală
 care
 să
 prevadă
 că
 banii 
pot
 să 
fie 
eliberaţi 
doar 
parţial. 
În
 cazul 
în 
care 
privatizarea 
nu 
a 
putut 
fi 
finalizată, 
atât 
contul
 escrow în 
valoare 
de 
20,2 
milioane 
euro, 
cât şi 
garanţia
 de 
10
 milioane
 euro, 
trebuie
 eliberate. 
Având 
în vedere 
că 
procedura
 de 
privatizare
a
 a fost
 terminată 
încă 
din 
luna 
octombrie, 
iar 
contul
 escrow
 a
 fost
 deja 
eliberat, 
Grup 
Feroviar 
Român 
nu 
se 
aştepta
 ca
 formalităţile 
să 
dureze
 atât 
de
 mult, 
dar
 are
 încredere
 că
 reprezentanţii
 Ministerului
 Transporturilor
 vor
 urgenta
 finalizarea
 procedurii,
 pentru
 a
 permite
 restituirea
 garanţiei,
 conform
 legii”, se arată într-un comunicat al GFR.

Comunicatul a fost transmis presei după declarațiile Ramonei Mănescu, ministrul Transporturilor, care a declarat duminică, la Pro TV, că instituția pe care o conduce nu a restituit companiei GFR garanţia de 10 milioane euro depusă în cadrul procesului de privatizare, deși secretarul de stat care se ocupă de aceasta a primit aprobarea pentru înapoierea banilor.


„Eu nu negociez nimic. De lucrul acesta se ocupă în continuare domnul Ghibu (Cristian Ghibu, secretar de stat în ministerul Transporturilor şi şef al comisiei de privatizare CFR Marfă – n.red.), care este în subordinea mea şi care are discuţii cu GFR-ul… Eu i-am dat mandatul, aşa cum au spus consultanţii privatizării, să înapoieze această garanţie. Acum, probabil că încă discută cu GFR-ul, nu ştiu să vă spun dacă până la urmă se va da această garanţie, nu se va da această garanţie”, a spus Ramona Mănescu.

În aceeași emisiunea, ministrul Mănescu a declarat că, îm opinia sa, GFR nu a avut toți banii necesari finalizării privatizării: „Eu nu cred că aveau banii să plătească, chiar nu cred că aveau banii. Probabil că aveau promisiuni. Probabil că aveau deja angajamente cu bănci, cu bănci de investiţii, dar nu cred că aveau toţi banii la momentul respectiv”, a spus Ramona Mănescu.

Vânzarea a 51% din CFR Marfă către Grup Feroviar Român, companie deţinută de omul de afaceri Gruia Stoica, nu a putut fi finalizată până la termenul limită, 14 octombrie, pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra tranzacţiei.


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Economia României a suferit în ultimul deceniu unele dintre cele

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: