joi

25 aprilie, 2024

5 mai, 2014

Europenii devin din ce în ce mai încrezători în privinţa redresării economice a continentului. O arată indicele climatului de consum, analizat de GfK pentru Comisia Europeană. În primul trimestru al anului 2014, acesta a caştigat 0,8 puncte şi se situează la 8,4 puncte. Studiu a fost realizat în 14 state europene, printre care şi România.

Spre deosebire de europeni, românii nu sunt optimişti. Ei nu anticipează o îmbunătăţire a situaţiei, iar sentimentele consumatorilor nu s-au schimbat prea mult de-a lungul ultimului an. Nivelul scăzut care a persistat pe parcursul celei mai mari părţi a anului trecut a continuat să domine şi în primul trimestru din 2014. Mai mult, optimismul a scăzut.

Aşteptările privind starea economiei se situează în prezent la -17,2 puncte. În decembrie, cifra a fost -14 puncte, iar cu un an în urmă -13,6 puncte.

FOTO: GfK (CLICK PE IMAGINE PENTRU MĂRIRE)

 

Dintre cele 14 ţări studiate, doar locuitorii Greciei (-32) şi ai Italiei (-21) sunt mai pesimişti decât românii. Printre cei mai puţin încrezători în mersul bun al economiei se mai află şi francezii (-11), deco surprinzător având în vedere că, la nivel de percepţie, mulţi dintre ei consideră că guvernul socialist al preşedintelui Hollande nu a reuşit să îndeplinească niciun obiectiv economic asumat în urmă cu trei ani, când acesta a venit la putere.

În schimb, vecinii de la sud, bulgarii, au un scor de +1, iar spaniolii, care s-au confruntat şi ei cu o criză economică severă şi o rată mare a şomajului, de peste 255, sunt printre cei mai optimişti: +23. O încredere justificată şi reflectată de studiu este în Germania (+33) şi Marea Britanie (+31)

Veniturile nu dau un motiv de optimism românilor

Nici în ceea ce priveşte veniturile nu există mai mult optimism în rândul românilor. Indicatorul se situează la -8,2 puncte. Însă, de această dată, este vorba despre o îmbunătăţire uşoară faţă de luna decembrie a anului trecut, de 0,7 puncte. Dar în martie 2013, indicatorul era de fapt puţin mai bun, situându-se la -5,4 puncte.

FOTO: GfK (CLICK PE IMAGINE PENTRU MĂRIRE)

Totuşi, mult mai puţină încredere în creşterea veniturilor lor sunt grecii (-29), francezii (-33), portughezii (-23) şi italienii (-14).

Dorinţa de cumpărare- o evaluare care îi face pe europeni pesimişti

Şi la evaluarea dorinţei de cumpărare românii sunt tot în zona de pesimism, însă nu foarte mulţi dintre europeni privesc acest indicativ cu mai mult optimism.

FOTO: GfK (CLICK PE IMAGINE PENTRU MĂRIRE)

 

Pentru România, indicele este în prezent de -13,8 şi este o creştere de 1,7 puncte, comparativ cu decembrie. Cu un an în urmă, cifra se situa la -18,3 puncte.

Pe de altă parte, vecinii bulgari au un indicativ de +14 la acest capitol. Doar Slovacia, Austria şi Germania se află în categoria ţărilor optimiste.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: