vineri

26 aprilie, 2024

5 martie, 2015

startupCea mai mare economie a Europei are nevoie de cei care gândesc la scară mică, scrie Wall Street Journal despre Germania, a cărei nouă politică este de a încuraja dezvoltarea startup-urilor.

Economia germană este înfloritoare, şomajul este la un nivel redus, însă acestă situaţie este datorată unor mari companii, vechi de zeci de ani. Startup-urile sunt rare şi parcă numărul lor devine din ce în ce mai mic.

Pentru stimularea antreprenoriatului, ministrul social-democrat al Economiei, Sigmar Gabriel intenţionează să susţină mai mult reducerea taxelor pentru startup-uri şi să le uşureze accesul spre listarea pe bursă.


Ministrul german a anunţat planuri care ar putea creşte interesul fondurilor de investiţii pentru startup-uri din Germania. El a propus să li se permită companiilor să îşi reducă taxele ani de zile cu pierderile pe care le înregistrează cu startup-ul şi să o poată face şi după ce afacerea nu le mai aparţine. Adică să îşi recupereze banii pierduţi prin reducerea impozitelor. O măsură menită să încurajeze iniţiativa.

La o întâlnire cu antreprenori, investitori, bănci şi oficiali de la bursă, ministrul Economiei a promovat finanaţarea pe bursă a acestor afaceri. „Este important ca bursa să devină finanţatorul pentru companii tinere, în expansiune”, a afirmat Sigmar Gabriel.

Doar unul din patru germani se vede antreprenor

Cultura şi efectele succesului economic au dus la o comoditate antreprenorială în Germania, un fenomen ciudat având în vedere că ţara s-a ridicat după al doilea război mondial tocmai graţie antreprenoriatului.

În jur de 60% din angajaţii germani lucrează pentru companii mici – cu mai puţin de 500 de angajaţi şi cu un venit anual mai mic de 50 de milioane de euro – dar majoritatea acestor companii are o vechime de zeci de ani.


Doar unul din patru germani se vede ca potenţial fondator de afacere, prin comparaţii cu americanii, în care jumătate dinte ei se văd antreprenori, arată un studiu al companiei Amway în colaborare cu Universitatea Tehnică din Munchen.

„Germanii nu privesc antreprenoriatul într-o nota pozitivă”, spune Nicola Breugst, profesor la   Entrepreneurship Research Institute al universităţii bavareze. Teama de eşec  îi face pe germani să nu privească pozitiv antreprenoriatul şi să nu înceapă o afacere.

Potenţialii antreprenori sunt îngrijoraţi de cum ar putea privi angajaţii, clienţii şi prietenii o eventuală insolvenţă, a mai spus profesorul german . Se tem de pata neagră din CV.

În ciuda eforturilor guvernamentale de a încuraja creativitatea, numărul startup-urilor a scăzut constant în Germania. Anul trecut, doar 87.000 de noi companii au fost înregistrate, iar numărul este cu 28% mai mic decât în urmă cu un deceniu şi cu 47% mai mic decât în 1996.

Astăzi, doar 2% dintre germanii cu vârste între 14 şi 34 de ani au început o afacere, în timp ce în America procentul în acelaşi grup demografic este de 9%.

Metode de încurajare a antreprenoriatului

Iniţiativele actualului guvern vin în completarea altora, deja  existente, pentru promovarea antreprenoriatului: împrumuturi ieftine, granturi, consultanţă gratuită despre cum să îşi începi o afacere. Iar Germania este plină de planuri de business locale.

Autorităţile locale şi regionale din Berlin şi landul Branderburg organizează, de pildă, concursuri de noi idei de business. Iar pentru a-i ajuta pe potenţialii antreprenori să obţină informaţiile necesare începerii unei afaceri organizează seminarii pe teme ca impozitarea, contabilitate, vânzări sau întocmirea contractelor. 350 de consultanţi sunt la dispoziţia acestora pentru consiliere individuală.

Participanţii la aceste conferinţe şi concursuri pot întâlni potenţiali finanţatori, experţi de business şi alţi antreprenori care au încercat să intre în lumea afacerilor.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: