2 martie, 2023

Italia intenţionează să voteze împotriva interzicerii vânzării de autovehicule noi cu motoare termice începând din 2035, a anunţat ministrul Energiei, Gilberto Pichetto Fratin. Germania, unde se înmulțesc declarațiile împotriva acestei decizii a UE, promite să se abțină de la votul privind limitele de CO2 pentru mașini, în lipsa unui angajament pentru e-combustibili din partea Comisiei.  

„La reuniunea de la Bruxelles a ambasadorilor statelor membre UE, Italia îşi va exprima poziţia împotriva reglementării propuse de UE de a interzice producţia şi vânzarea de maşini şi camionete cu motoare cu combustie internă”, a declarat ministrul italian al Energiei, citat de Reuters.

Impunerea mașinilor electrice nu ar trebui să fie singurul mod pentru a ajunge la emisii zero în faza de tranziţie, a adăugat ministrul Pichetto Fratin.

Germania cere exceptarea e-carburanților


Ministrul german al Transporturilor, Volker Wissing, a declarat marți că țara sa nu va susține în mod oficial un acord pentru eliminarea până în 2035 a emisiilor de CO2 produse de autovehicule, decât dacă executivul european va prezenta  o propunere privind utilizarea e-carburanţilor (sau E-Fuels), scrie Euractiv.

Germania ar putea susține acordul doar dacă va exista o propunere privind acceptarea înmatriculării, și după 2035, a vehiculelor cu motoare cu ardere internă alimentate cu combustibili sintetici, a declarat ministrul Wissing. „Avem nevoie de toate opțiunile”, inclusiv de motoare electrice cu baterie, hidrogen și cu combustie pe bază de e-combustibili, a adăugat oficialul german, citat de Euractiv.

CE ar trebui să vină cu o propunere privind modul de folosire al e-combustibililor sau cum pot funcţiona motoare pe combustie care folosesc combustibili cu carbon neutru”, a declarat anterior și secretarul german de stat pentru Transporturi, Michael Theurer.

Germania crede că vehiculele electrice alimentate pe baterii „sunt calea de urmat”, dar vrea să vadă sprijinite şi alte tehnologii fără CO2., a completat oficialul. „Avem nevoie de hidrogen şi, de asemenea, de e-combustibili, în special la vehiculele grele, la camioanele de transport”, a spus Michael Theurer, citat de Reuters.


Germania este ţara unor maril producători auto, precum Volkswagen, care s-au angajat să producă doar maşini electrice în Europa, începând cu 2033, şi BMW, care a avertizat în legătură cu efectele interzicerii maşinilor cu motoare pe combustie în UE, din 2035.

Berlinul a solicitat Comisiei Europene să propună reglementări care să permită maşinilor cu motoare termice ce folosesc combustibili cu carbon neutru, ca și celor electrice, să fie vândute în Europa după 2035, data convenită de UE pentru ca toate maşinile noi să aibă emisii zero.

După avertismentele guvernului italian, declarațiile ministrului german al Transporturilor pun sub semnul întrebării acordul trilogului privind eliminarea autovehiculelor ce funcționează cu combustibili fosili. Parlamentul European a aprobat, luna aceasta, printr-un vot final, un proiectul de regulament ce pune punct vânzării de automobile noi echipate cu motoare termice, începând din 2035, ca parte a pachetului „Fit for55”.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: