marți

23 aprilie, 2024

14 ianuarie, 2020

Guvernul german și Deutsche Bahn au semnat acordul pentru investițiile ce vor fi făcute în următorii zece pentru modernizarea infrastructurii feroviare. Ministrul german al Transporturilor, Andreas Scheuer, a declarat că este cel mai important program de modernizare feroviară derulat în Germania.

Suma totală implicată se ridică la 86 miliarde euro, din care 62 de miliarde reprezintă contribuția federală, iar 24, cea a Deutsche Bahn.


În 2009 s-a încheiat cu succes ultimul program pe cinci ani – conform acordului din companie și guvern, între 2015 și 2019 urmau să fie modernizate sau refăcute 875 de poduri, dar l-a final s-au numărat 900 poduri reînnoite.

Ținta fixată pentru următoarea decadă este de 2.000 de poduri, adică de aproape 20 de ori mai multe pe an mai multe decât media din perioada de cinci ani încheiată.

Modernizarea rețelei de căi ferate, pentru a se întoarce la proverbiala punctualitate germană

Din totalul de 86 de miliarde de euro, o parte va merge spre modernizarea rețelei, cu o lungime totală de 33.000 de km. Germania a început și ea să înregistreze întârzieri tot mai mari, din cauza problemelor apărute în unele puncte pe rețeaua feroviară.

În primele șase luni din 2019, unul din cinci trenuri a ajuns cu întârziere la destinație.

(Citiți și: „Halucinanta alternativă a economiei românești la autostrăzi: Cum arată tabloul vitezei trenurilor de marfă și al întârzierilor, în ultimii 10 ani de UE”)


Pentru comparație, România are peste 20.000 de mii de kilometri de cale ferată, dar numai pe 11 mii de kilometri se circulă efectiv, fiind una dintre puținele țări europene care scoate din folosință rute, în loc să-și eficientizeze transportul feroviar sau chiar să-și extindă rețeaua. De menționat că Germania, potrivit presei locale, nu a alocat în acest program mamut sume pentru extindere, ci doar pentru modernizare și eficientizare, pentru a face mai atractiv acest mijloc de transport.

De la 1 ianuarie, Germania a scăzut cu 10% prețul biletelor pe distanțe lungi, înscriindu-se în trendul statelor nordice care au luat deja astfel de inițiative, din motive de protejare a mediului. În Suedia a apărut, de exemplu, termenul flygskam, rușinea de a zbura cu avionul.

Ținta pentru 2030: dublarea numărului de pasageri pe căile ferate

Potrivit unui anunț al Deutsche Ban, compania va investi până în 2026 aproximativ 12 miliarde de euro în trenuri noi, dintre care 8,5 miliarde vor fi folosiți pentru achiziționarea vagoanelor pentru căltorii pe distanțe lungi.

Această investiție de 12 miliarde va crește capacitatea serviciilor pe distanțe lungi, de la 200.000 de locuri, la 240.000 de locuri, conform datelor preznetate de dpa.

Ținta finală a amplului program este ca în 2030 să se ajungă la un număr dublu de călători cu trenul. În prima jumătate a anului trecut, s-au înregistrat 72 de milioane de pasageri, cu 1,3% mai mulți decât în aceeași perioadă din 2018.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: