marți

16 iulie, 2024

5 iunie, 2024

Cunoscutul lanț de restaurante fast-food McDonald’s nu mai are dreptul de a folosi sintagma „Big Mac” pentru produsele din carne de pui, după ce nu-l mai folosise timp de cinci ani, a decis miercuri instanța comercială din UE, acceptând în parte plângerile concurentului irlandez Supermac, o dispută juridică privind mărcile care se întinde pe mai mulți ani, scrie Reuters.

Hotărârea Tribunalului din Luxemburg s-a centrat pe plângerea depusă de Supermac în 2017 de a interzice utilizarea de către McDonald a denumirii Big Mac pe care compania americană o înregistrase în 1996 pentru produsele și meniurile sale din carne de pui.

Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO) a respins în primă fază plângerea depusă de Supermac și a permis utilizarea de către McDonald a numelui  pentru produsele cu carne și pui, determinând compania irlandeză să conteste decizia.


Supermac’s, care și-a deschis primele restaurante în Galway în 1978, vânzând produse din carne de vită și burgeri de pui, precum și nuggets din pui și sandvișuri.

Tribunalul a respins argumentele lui McDonald și a anulat și modificat parțial decizia EUIPO.

„McDonald’s pierde dreptul de a utiliza în UE marca Big Mac în ceea ce privește produsele din carne de pasăre”, au decis judecătorii.

Instanța a constatat că McDonald’s nu a făcut o utilizare reală a mărcii comerciale, în cadrul unei perioade continue de cinci ani în Uniunea Europeană.


Prin urmare, hotărârea anulează și modifică constatarea inițială a biroului de proprietate intelectuală al UE.

Tribunalul a constatat că McDonald’s nu a utilizat în mod real marca pentru a vinde “sandvișuri cu pui” și “alimente preparate din produse de pasăre”.

De asemenea, McDonald’s nu a utilizat în mod real marca Big Mac nici atunci când a deschis restaurante și puncte de vânzare cu autoservire.

Instanța a constatat că dovezile prezentate de McDonald’s nu indicau gradul de utilizare a mărcii în legătură cu produsele din carne de pasăre, în special în ceea ce privește volumul vânzărilor, durata perioadei de utilizare a mărcii și frecvența utilizării.

Sentința poate fi atacată la Curtea de Justiție a Uniunii Europene, cea mai înaltă din Europa.

***

Articole recomandate:

Etichete: , ,

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: