22 august, 2024

Marii producători auto continuă să reducă investițiile și planurile de dezvoltare a noi vehicule electrice. Ford a făcut cel mai recent anunț privind sistarea programului care viza lansarea pe piață a unui nou model SUV electric, de mari dimensiuni, cu trei rânduri de scaune, relatează Wall Street Journal. Prin schimbarea planurilor, compania va contabiliza în bilanț pierderi de 1,9 miliarde dolari, constând  în taxe speciale și deprecierea valorii unor active, se arată în articolul din WSJ.

Ford a spus că renunță la proiect din cauza prețurilor în scădere și a concurenței acerbe, optând să se concentreze pe dezvoltarea versiunilor hibride ale modelelor de succes Explore și Expedition.

Constructorii auto se concentreaă pe modele hibride

Marii producători auto se plâng de cererea mai slabă decât se anticipa, potențialii clienți fiind nemulțumiți de prețurile mai mari decât la mașinile clasice și numărul redus de stații de încărcare. Ca rezultat al combinației acestor factori și confruntați cu o concurență puternică venită din China, constructorii auto tradiționali reduc investițiile în dezvoltarea de noi modele de vehicule electrice. Volswagen a anunțat de asemenea, la începutul anului, că se retrage de pe piața vehiculelor100% electrice pentru a se concentra pe mașini hibride.


Directorul financiar al Ford, John Lawer, a declarat: „După cum arată piața și ce doresc consumatorii, ne vom concentra în zonele unde acem un avantaj competitiv, camionete comerciale de teren și SUV-uri”.

Ford pierde 44.000 dolari la fiecare mașină electrică vândută

WSJ mai notează că Ford a amânat pentru încă o dată lansarea unei noi camionete electrice în 2027 și a redus investițiile în vehicule electrice la 30% din bugetul anual, de la 40%.

Ford aniticipează pentru acest an pierderi de 5 mld dolari la divizia sa de vehicule electrice, ceea ce se traduce printr-o pierdere în al doilea semestru de 44.000 dolari pentru fiecare EV vândut.

Lansarea următoarei generaţii de vehicule electrice Ford va începe cu o dubă comercială care va fi asamblată la uzina de asamblare Ford din Ohio începând cu 2026, potrivit companiei.

Investitorii vor maximizarea profitului


Producătorul auto a spus anterior că nu va lansa un vehicul dacă nu există o cale clară către profitabilitate în primul an. Este o schimbare de strategie de la vânzarea de vehicule electrice în pierdere pentru a creşte cota de piață şi a ajuta la îndeplinirea standardelor de combustibil şi de emisii.

Ford a declarat că va continua să producă şi să actualizeze actualele vehicule electrice aflate în producție, cum ar fi crossover-ul Ford Mustang Mach-E şi camioneta F-150 Lightning.

Compania americană a mai spus că intenţionează să ofere investitorilor „o actualizare cu privire la electrificare, tehnologie, profitabilitate şi cerinţe de capital” în prima jumătate a anului 2025.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: