sâmbătă

13 august, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

5 mai, 2012

Ministrul de Finanțe desemnat, Florin Georgescu, a declarat, sâmbătă, după negocierile cu FMI, Banca Mondială și Comisia Europeană, că finanțatorii externi au acceptat creșterea actualei ținte de deficit a României, pentru restituirea banilor pensionarilor și majorarea salariilor bugetarilor, mai întâi cu 8% de la 1 iunie.

Într-o altă fază, salariile bugetarilor ar urma să fie majorate până la nivelul de dinainte de tăierile din 2010, adică vor mai primi încă 8 puncte procentuale.

”Practic, acordul este negociat şi încheiat cu succes. Ca efect al caracterului ferm al politicilor şi reformelor structurale, sectoriale cuprinse în acord s-au identificat sume suplimentare care au permis majorarea deficitului bugetar, respectând ţinta limită de 3% în relaţia cu Uniunea Europeană pentru acest an şi de asemenea respectând angajamentele faţă de Fondul Monetar Internaţional”, a spus Florin Georgescu, citat de Mediafax.


„S-a majorat deficitul bugetar cu o anumită sumă suficientă pentru a acoperi cele două promisiuni făcute de USL, respectiv de premierul Victor Ponta: o anumită sumă pentru readucerea salariilor nominale la nivelul din iunie 2010 începând cu acordarea unei prime creşteri de 8% în luna iunie şi, de asemenea, s-a găsit o soluţie cuprinzătoare pentru soluţionarea problemei pensionarilor, care urmează să primească sume lunare începând tot cu luna iunie”, a precizat prim-viceguvernatorul Băncii Naționale.

Ambele măsuri privind personalul bugetar, pe de o parte, şi pensionarii, pe de altă parte, în baza acestui acord cu organismele financiare internaţionale se vor reflecta într-o lege, pentru că numai prin lege pot fi acordate asemenea drepturi băneşti.

România avea negociată o îintă de deficit bugetar de 1,9% din PIB pentru anul 2012.


Articole recomandate:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

4 răspunsuri

  1. Deci , politicienii vor imprumuta bani cu ceva mai mult decit preventivat pentru a putea restitui banii pensionarilor si pentru a mari salarile bugetarilor .Bineinteles ca nu in numele lor personal vor contracta aceste noi datorii ci in numele natiunii . Sint impresionat profund ca tara asta e locuita doar de bugetari si pensionati. Restul locuitorilor (care inca nu au emigrat) , „vaci de muls” dar si garanti a datoriei marete in continua crestere . Nici o guvernare in tara asta nu a scris niciodata negru pe alb ca se imprumuta pentru a face infrastructura , pentru a dezvolta/incuraja economia privata.Nmeni nu a specificat niciodata sumele imprumutate si dedicate pentru a finanta specifice programe de dezvoltare . Toti , fara deosebire au folosit fondurile din privatizari , imprumuturi pentru pur consum . Cu astfel de „stategii” nici o tara nu are viitor . E demonstrat istoric .

  2. Stefan, de aceasta data esti nedrept.
    http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-12105525-fmi-romania-deficit-structural-0-2-2012.htm

    Este loc pentru a creste putin consumul extern in conditiile in care europa nu mai importa cine stie ce de la noi. Va creste consumul si se va da un pic de suflu micilor companii locale. De asemenea, o mare parte a celro 700.000 de restantieri la banci vor lua o gura de oxigen si nu-si vor pierde casele.
    Nu este cazul sa bocesti pe tema bugetari-privati. Sigur, o parte a salariatilor din mediul privat au suportat pierderi salariale, unele obiective, altele simple speculatii ale patronatului avid de majorarea profitului cu pretextul crizei (mai ales al crizei locurilor de munca „nu-ti convine, pleaca!”). Dar, in medie, salariile nominale in privat au crescut constant si le-au depasit pe cele de la stat.
    Cifrele oficiale (fara a lua in considerare plata cu plicul a unei parti a salariului in mediul privat) aratau inca din toamna lui 2011 ca salariul mediu brut in sectorul privat a depasit destul salariul mediu brut in sectorul public. Vezi raportul de evaluare FMI din decembrie 2011. Iar salariul mediu brut in sectorul privat este cu peste 300 RON mai mare decat in sectorul medical. Pleaca medicii pe rupte, iar familia mea aici se trateaza, nu la Roma, sa Milano sau la New York!
    Bugetarii au simtit cu cea mai amre intensitate criza. In raport cu anul 2008, veniturile lor nominale au scazut (in 2009 si 2010) cu 43%, iar puterea de cumparare a salariului unui bugetar a scazut cu aproape 60%!!!
    Asta nu este reforma statului, ci destructurarea statului. Cei mai buni experti din mediul guvernamental au plecat la mari companii sau in afara tarii.
    Prin politica fiscala neadaptata crizei si prin politica bugetara dusa de guvernele dlui Basescu s-a realizat un singur lucru: protejarea afacerilor, cat s-a putut mai mult. OK. Dar este vremea sa observam ca beneficiile macro ale acesti politici s-au epuizat, ca suntem intr-o criza mult mai indelungata si mai agresiva decat credeam si sa schimbam directia. Cu directia de pana acum am avea doar doua rezultate sistemice:
    1. pierderea activelor detinute pana acum de stat(pachete minoritare in societati, companii nationale, etc. scoase la privatizare) si de multe sute de mii de romani (case, mici afaceri, etc) in favoarea CUI? si concentrarea acestor active in cateva maini
    2. pauperizarea adanca si durabila a unei mari parti a populatiei. Firava clasa mijlocie formata pana in 2008 aproape a disparut.

  3. Stimata @casandra
    1 – Ce rezulta absolut oficial e ca statul a crescut incasarile doar prin mariri de TVA , accise , CASS la pensi . Care ultimele au fost acum declarate incostitutionale . In barba tuturor expertilor , profesorilor de drept constitutional care populeaza scena politica mioritica.
    2- Statul nu produce absolut nimic . Doar redistribuie. Cum si la cine, e o alta poveste pe care o cunoasteti . Ca exemplu :
    Daca o guvernare taie veniturile bugetarilor cu 25 % si in paralel dar in surdina mareste pensile militare (media a crescut cu + 30,4 % la peste 3.000 lei lunar, un alt miliard de lei de finantat anual ) ma abtin sa pling de grija statului fata de bugetari sau pensionati . Mai ales cei de lux .
    4- Cind mareata reforma se reduce la trecerea bugetarilor in pensie ( 1 nou angajat la 7 care parasesc sistemul bugetar) , muti cheltuielile din un buzunar in altul fara a economisi nimic . Eventual gasesti scuza ulterioara pentru a plinge de deficitul mare a fondului de pensi.Nici urma de reforma aici .
    5- Masa somerilor oficiali din Romania e constituita din angajati privati care au pierdut postul de munca datorita crizei . Citi bugetari au pierdut locul de munca datorita crizei ?
    6- Lipsa totala a unei reforme in sistemul bugetar se vede si mai bine cind o amarita crestere de 8 % (ce bine era cind cresteau anual cu 20 – 30 % 🙂 a salarilor se face tocind banii incasati suplimentar din amenzile fiscale dar cum nu sint suficienti si prin o crestere a deficitului bugetar .
    7- Sper ca remarcati ca acest deficit va fi „cica” sub 3 % doar datorita crestereii miraculoase a PIB programat pe 2012 la peste 600 miliarde lei . Si pe vremea lui Ceausescu crestea productia agricola pe hartie dar nu se vedea nicaeri rezultatul . Daca mai tineti minte . 🙂 Pare ca si acum e exact la fel . 🙁
    8- In 2011, deficitul bugetar a fost de 5,2 PIB , confirmat de EUROSTAT si in nici un caz de 4,3 % cum se scrie pe hartia oficiala romaneasca . 🙂
    9. Va recomand sa priviti bine aici : http://discutii.mfinante.ro/static/10/Mfp/buletin/executii/Evolutie_dat_guv_conf_UERomanafeb.pdf

    Dupa care sa va ginditi de unde si cum se maresc salarile . Sper ca remarcati dinamica datoriei nationale din 2008 pina azi . In lei , euro , dolari sau cum doriti sa o analizati.
    E absolut clar ca in doar 4 ani (2008- 2011) datoria generala a tarii a crescut de la 62,020 miliarde lei la 192,850 miliarde lei . In ianuarie si februarie anul curent am depasit 203,494 miliarde . Posibil ca in martie si aprilie sa fi crescut si mai galopant .
    Deci si in concluzie , clasa mijlocie nu e definita in nici un tratat de economie ca masa bugetarilor . In socialism da, in capitalism e parte integranta a clasei mijlocii doar datorita existentei unei mase de angajati, patroni privati care sint majoritatea clasei de mijloc . E diferenta intre a crea acesta clasa de mijloc prin OUG si strict la nivel bugetar sau a avea o clasa de mijloc crescuta in economia privata.
    Ma intreb de ce nu se face o lege care sa specifice ca bugetarul roman are dreptul la un salariu minim de echivalent 1.000 euro lunar . Ssa recuperam si decalajul cu occidentul si nu va mai emigra nimeni . 🙂

  4. @Stefan, mult-prea-stimatule,

    Statul produce, pe baza de organizare mutuala, servicii de sanatate si educatie accesibile (chiar daca nu de calitatea pe care am dori-o in Romania, dar finantarea este dupa vointa celor care-si transfera banii pe afara fie direct, fie prin metoda costurilor de transfer), produce servicii de ordine publica si aparare, produce serviciul numit justitie, servicii de interventie in situatii de urgenta, servicii de administratie generala. Toate sunt servicii care inseamna valoare pentru societate. Altfel, am fi haita sau jungla.
    Cat redistribuie cu adevarat statul roman? Cel mai putin din lumea cat de cat civilizata. In rest, produce servicii necesare societatii, in conditii de accesibilite pe care sectorul privat nu le-ar putea asigura.
    Vrei o dovada ca statul poate asigura la preturi mai mici servicii esentiale pentru populatie? Uite chiar exemplul marei reforme olandeze a sistemului de sanatate care era gata-gata sa fie adus si la noi.Din anul 2009, cand au adus in sistemul de sanatate societatile private de asigurari de sanatate, costurile publice ale sanatatii au crescut cu 3% din PIB, dar speranta de viata sanatoasa a scazut cu 3,8 ani la femei si peste 4 ani la barbati.
    Si 10% din populatia Olandei nu-si permite sa plateasca asigurare, plateste statul pentru ei ceva, acolo. Sigur, conditiile hoteliere din spitale sunt mai bune, dar speranta de viata sanatoasa a scazut, in conditiile in care in majoritatea statelor UE a crescut sau a ramas constanta.

    Eu m-am saturat profund de Ceausescu care pretindea ca cine nu produce un surub sau un stiulete de porumb, ci produce bunuri simbolice si bunuri necorporale, de fapt doar consuma. Pur si simplu nu accept supravietuirea acestei idei ceausiste si retardate!

    Altfel, datoria publica a crescut la noi tocmai pentru a salva economia privata indatorata anterior anului 2009 prin mentinerea cursului de schimb. Stii si tu bine de tot ca in lipsa acelor bani distinsii supraindatorati din mediul privat se confruntau cu moartea afacerilor. Si mureau si bancile imprudente la acordarea creditelor in sectorul privat imobiliar sau de alt tip. Dintre aceste posibile prime victime ale crizei, multi erau clienti, bineinteles. Altii aveau in spate puterea altor state. Chiar crezi ca datoriile astea vor fi platite doar pe spatele amaratilor? Nu.
    Sa nu ne prefacem ca nu stim: cea mai draconica curba de sacrificiu impusa populatiei in Europa, cea aplicata in Romania, a constituit cel mai amplu program de protectie a afacerilor. S-au sacrificat oamenii cei mai modesti in favoarea afacerilor celor mai garnisite.
    OK. Suntem aici, in 2012, deja. Dar sa nu fim nerusinati cu minciunile despre cum am ajuns in aceasta situatie.

    Clasa mijlocie contine grosul slujbasilor statului in toate statele civilizate, si nu de ieri, de azi, ci de mai mult de un secol. De ce? Tocmai din interesul strategic de prezervare a puterii statale. Desigur, sunt calificati drept membri ai clasei mijlocii si micii proprietari, micii antreprenori si artizani, profesiile liberale, salariatii calificati superior si tehnicienii, s.a.m.d.

    Si inca ceva: am remarcat interesul tau rational si binevenit pentru calitatea armatei si a inzestrarii armatei. Cat crezi ca mai rezista ofiterii si soldatii cu solde egale cu salariul gunoierilor dlui Prigoana?! In 2007 am optat pentru armata profesionista si numarul bugetarilor s-a majorat cu destul de mult peste 100.000 de bugetari-militari. Le-am promis statut echivalent statutului militarilor din statele membre NATO. Astazi multi tineri ofiteri si-au pierdut casele cumparate pe credit, iar statul nu le asigura locuinte de serviciu. Nu au mai putut plati ratele la banci odata cu reducerea de 25% a soldei. Multi ofiteri si soldati buni au plecat in soiul acela de armate private, au devenit mercenari departe de tara. O fi chiar bine?
    Readucerea salariilor la nivelul nominal din 2010 este corecta si morala. Oricum, inflatia a erodat valaore lor reala. Criza nu s-a terminat, dar costul ei nu poate fi achitat doar de unii. Toti trebuie sa fim implicati.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

4 răspunsuri

  1. Deci , politicienii vor imprumuta bani cu ceva mai mult decit preventivat pentru a putea restitui banii pensionarilor si pentru a mari salarile bugetarilor .Bineinteles ca nu in numele lor personal vor contracta aceste noi datorii ci in numele natiunii . Sint impresionat profund ca tara asta e locuita doar de bugetari si pensionati. Restul locuitorilor (care inca nu au emigrat) , „vaci de muls” dar si garanti a datoriei marete in continua crestere . Nici o guvernare in tara asta nu a scris niciodata negru pe alb ca se imprumuta pentru a face infrastructura , pentru a dezvolta/incuraja economia privata.Nmeni nu a specificat niciodata sumele imprumutate si dedicate pentru a finanta specifice programe de dezvoltare . Toti , fara deosebire au folosit fondurile din privatizari , imprumuturi pentru pur consum . Cu astfel de „stategii” nici o tara nu are viitor . E demonstrat istoric .

  2. Stefan, de aceasta data esti nedrept.
    http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-12105525-fmi-romania-deficit-structural-0-2-2012.htm

    Este loc pentru a creste putin consumul extern in conditiile in care europa nu mai importa cine stie ce de la noi. Va creste consumul si se va da un pic de suflu micilor companii locale. De asemenea, o mare parte a celro 700.000 de restantieri la banci vor lua o gura de oxigen si nu-si vor pierde casele.
    Nu este cazul sa bocesti pe tema bugetari-privati. Sigur, o parte a salariatilor din mediul privat au suportat pierderi salariale, unele obiective, altele simple speculatii ale patronatului avid de majorarea profitului cu pretextul crizei (mai ales al crizei locurilor de munca „nu-ti convine, pleaca!”). Dar, in medie, salariile nominale in privat au crescut constant si le-au depasit pe cele de la stat.
    Cifrele oficiale (fara a lua in considerare plata cu plicul a unei parti a salariului in mediul privat) aratau inca din toamna lui 2011 ca salariul mediu brut in sectorul privat a depasit destul salariul mediu brut in sectorul public. Vezi raportul de evaluare FMI din decembrie 2011. Iar salariul mediu brut in sectorul privat este cu peste 300 RON mai mare decat in sectorul medical. Pleaca medicii pe rupte, iar familia mea aici se trateaza, nu la Roma, sa Milano sau la New York!
    Bugetarii au simtit cu cea mai amre intensitate criza. In raport cu anul 2008, veniturile lor nominale au scazut (in 2009 si 2010) cu 43%, iar puterea de cumparare a salariului unui bugetar a scazut cu aproape 60%!!!
    Asta nu este reforma statului, ci destructurarea statului. Cei mai buni experti din mediul guvernamental au plecat la mari companii sau in afara tarii.
    Prin politica fiscala neadaptata crizei si prin politica bugetara dusa de guvernele dlui Basescu s-a realizat un singur lucru: protejarea afacerilor, cat s-a putut mai mult. OK. Dar este vremea sa observam ca beneficiile macro ale acesti politici s-au epuizat, ca suntem intr-o criza mult mai indelungata si mai agresiva decat credeam si sa schimbam directia. Cu directia de pana acum am avea doar doua rezultate sistemice:
    1. pierderea activelor detinute pana acum de stat(pachete minoritare in societati, companii nationale, etc. scoase la privatizare) si de multe sute de mii de romani (case, mici afaceri, etc) in favoarea CUI? si concentrarea acestor active in cateva maini
    2. pauperizarea adanca si durabila a unei mari parti a populatiei. Firava clasa mijlocie formata pana in 2008 aproape a disparut.

  3. Stimata @casandra
    1 – Ce rezulta absolut oficial e ca statul a crescut incasarile doar prin mariri de TVA , accise , CASS la pensi . Care ultimele au fost acum declarate incostitutionale . In barba tuturor expertilor , profesorilor de drept constitutional care populeaza scena politica mioritica.
    2- Statul nu produce absolut nimic . Doar redistribuie. Cum si la cine, e o alta poveste pe care o cunoasteti . Ca exemplu :
    Daca o guvernare taie veniturile bugetarilor cu 25 % si in paralel dar in surdina mareste pensile militare (media a crescut cu + 30,4 % la peste 3.000 lei lunar, un alt miliard de lei de finantat anual ) ma abtin sa pling de grija statului fata de bugetari sau pensionati . Mai ales cei de lux .
    4- Cind mareata reforma se reduce la trecerea bugetarilor in pensie ( 1 nou angajat la 7 care parasesc sistemul bugetar) , muti cheltuielile din un buzunar in altul fara a economisi nimic . Eventual gasesti scuza ulterioara pentru a plinge de deficitul mare a fondului de pensi.Nici urma de reforma aici .
    5- Masa somerilor oficiali din Romania e constituita din angajati privati care au pierdut postul de munca datorita crizei . Citi bugetari au pierdut locul de munca datorita crizei ?
    6- Lipsa totala a unei reforme in sistemul bugetar se vede si mai bine cind o amarita crestere de 8 % (ce bine era cind cresteau anual cu 20 – 30 % 🙂 a salarilor se face tocind banii incasati suplimentar din amenzile fiscale dar cum nu sint suficienti si prin o crestere a deficitului bugetar .
    7- Sper ca remarcati ca acest deficit va fi „cica” sub 3 % doar datorita crestereii miraculoase a PIB programat pe 2012 la peste 600 miliarde lei . Si pe vremea lui Ceausescu crestea productia agricola pe hartie dar nu se vedea nicaeri rezultatul . Daca mai tineti minte . 🙂 Pare ca si acum e exact la fel . 🙁
    8- In 2011, deficitul bugetar a fost de 5,2 PIB , confirmat de EUROSTAT si in nici un caz de 4,3 % cum se scrie pe hartia oficiala romaneasca . 🙂
    9. Va recomand sa priviti bine aici : http://discutii.mfinante.ro/static/10/Mfp/buletin/executii/Evolutie_dat_guv_conf_UERomanafeb.pdf

    Dupa care sa va ginditi de unde si cum se maresc salarile . Sper ca remarcati dinamica datoriei nationale din 2008 pina azi . In lei , euro , dolari sau cum doriti sa o analizati.
    E absolut clar ca in doar 4 ani (2008- 2011) datoria generala a tarii a crescut de la 62,020 miliarde lei la 192,850 miliarde lei . In ianuarie si februarie anul curent am depasit 203,494 miliarde . Posibil ca in martie si aprilie sa fi crescut si mai galopant .
    Deci si in concluzie , clasa mijlocie nu e definita in nici un tratat de economie ca masa bugetarilor . In socialism da, in capitalism e parte integranta a clasei mijlocii doar datorita existentei unei mase de angajati, patroni privati care sint majoritatea clasei de mijloc . E diferenta intre a crea acesta clasa de mijloc prin OUG si strict la nivel bugetar sau a avea o clasa de mijloc crescuta in economia privata.
    Ma intreb de ce nu se face o lege care sa specifice ca bugetarul roman are dreptul la un salariu minim de echivalent 1.000 euro lunar . Ssa recuperam si decalajul cu occidentul si nu va mai emigra nimeni . 🙂

  4. @Stefan, mult-prea-stimatule,

    Statul produce, pe baza de organizare mutuala, servicii de sanatate si educatie accesibile (chiar daca nu de calitatea pe care am dori-o in Romania, dar finantarea este dupa vointa celor care-si transfera banii pe afara fie direct, fie prin metoda costurilor de transfer), produce servicii de ordine publica si aparare, produce serviciul numit justitie, servicii de interventie in situatii de urgenta, servicii de administratie generala. Toate sunt servicii care inseamna valoare pentru societate. Altfel, am fi haita sau jungla.
    Cat redistribuie cu adevarat statul roman? Cel mai putin din lumea cat de cat civilizata. In rest, produce servicii necesare societatii, in conditii de accesibilite pe care sectorul privat nu le-ar putea asigura.
    Vrei o dovada ca statul poate asigura la preturi mai mici servicii esentiale pentru populatie? Uite chiar exemplul marei reforme olandeze a sistemului de sanatate care era gata-gata sa fie adus si la noi.Din anul 2009, cand au adus in sistemul de sanatate societatile private de asigurari de sanatate, costurile publice ale sanatatii au crescut cu 3% din PIB, dar speranta de viata sanatoasa a scazut cu 3,8 ani la femei si peste 4 ani la barbati.
    Si 10% din populatia Olandei nu-si permite sa plateasca asigurare, plateste statul pentru ei ceva, acolo. Sigur, conditiile hoteliere din spitale sunt mai bune, dar speranta de viata sanatoasa a scazut, in conditiile in care in majoritatea statelor UE a crescut sau a ramas constanta.

    Eu m-am saturat profund de Ceausescu care pretindea ca cine nu produce un surub sau un stiulete de porumb, ci produce bunuri simbolice si bunuri necorporale, de fapt doar consuma. Pur si simplu nu accept supravietuirea acestei idei ceausiste si retardate!

    Altfel, datoria publica a crescut la noi tocmai pentru a salva economia privata indatorata anterior anului 2009 prin mentinerea cursului de schimb. Stii si tu bine de tot ca in lipsa acelor bani distinsii supraindatorati din mediul privat se confruntau cu moartea afacerilor. Si mureau si bancile imprudente la acordarea creditelor in sectorul privat imobiliar sau de alt tip. Dintre aceste posibile prime victime ale crizei, multi erau clienti, bineinteles. Altii aveau in spate puterea altor state. Chiar crezi ca datoriile astea vor fi platite doar pe spatele amaratilor? Nu.
    Sa nu ne prefacem ca nu stim: cea mai draconica curba de sacrificiu impusa populatiei in Europa, cea aplicata in Romania, a constituit cel mai amplu program de protectie a afacerilor. S-au sacrificat oamenii cei mai modesti in favoarea afacerilor celor mai garnisite.
    OK. Suntem aici, in 2012, deja. Dar sa nu fim nerusinati cu minciunile despre cum am ajuns in aceasta situatie.

    Clasa mijlocie contine grosul slujbasilor statului in toate statele civilizate, si nu de ieri, de azi, ci de mai mult de un secol. De ce? Tocmai din interesul strategic de prezervare a puterii statale. Desigur, sunt calificati drept membri ai clasei mijlocii si micii proprietari, micii antreprenori si artizani, profesiile liberale, salariatii calificati superior si tehnicienii, s.a.m.d.

    Si inca ceva: am remarcat interesul tau rational si binevenit pentru calitatea armatei si a inzestrarii armatei. Cat crezi ca mai rezista ofiterii si soldatii cu solde egale cu salariul gunoierilor dlui Prigoana?! In 2007 am optat pentru armata profesionista si numarul bugetarilor s-a majorat cu destul de mult peste 100.000 de bugetari-militari. Le-am promis statut echivalent statutului militarilor din statele membre NATO. Astazi multi tineri ofiteri si-au pierdut casele cumparate pe credit, iar statul nu le asigura locuinte de serviciu. Nu au mai putut plati ratele la banci odata cu reducerea de 25% a soldei. Multi ofiteri si soldati buni au plecat in soiul acela de armate private, au devenit mercenari departe de tara. O fi chiar bine?
    Readucerea salariilor la nivelul nominal din 2010 este corecta si morala. Oricum, inflatia a erodat valaore lor reala. Criza nu s-a terminat, dar costul ei nu poate fi achitat doar de unii. Toti trebuie sa fim implicati.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Deceniul banilor ieftini (dobânzi mici sau foarte mici la creditele pe termen lung)pentru state  tocmai s-a încheiat . A fost (sau ar fi fost) o perioadă extrem de

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: