duminică

14 aprilie, 2024

7 iunie, 2022

Uniunea Europeană nu renunță la proiectul de reducere a emisiilor de gaze de seră, în ciuda dificultăților amplificate de războiul declanșat în Ucraina. Miercuri va fi dezbătut de Parlamentul European pachetul legislativ „Fit For 55”, al cărei țintă principală este reducerea drastică a emisiilor de gaze cu efect de seră – cu cel puțin 55% până în anul 2030.

Reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră are ca reper nivelurile din 1990 și proporția de cel puțin 55% este menită să se ajungă la emisii nete de gaz e cu efect de seră (GES) egale cu zero (neutralitate climatică) până în 2050, în conformitate cu Legea europeană a climei.

Pe agenda dezbaterilor parlamentare de miercuri sunt două sesiuni de vot ce vor avea loc la ora 13:30 si 18.00 (ora României), privind cele opt propuneri care fac parte din pachetul „Fit fot 55 – Pregătiți pentru 55 în 2030”.


Pe baza reglementărilor, mandatul Parlamentului, se va negocia cu guvernele UE varianta finală a legilor.

Cele 8 dosare ale pachetului „Fit for 55”

Cele 8 dosare ale pachetului „Fit for 55” care intră în dezbaterea Parlamentului European sunt incluse în capitolele:

Reforma sistemului de comercializare a certificatelor de emisii (ETS), inclusiv revizuirea ETS în ceea ce privește aviația: prevede:

  • Eliminarea treptată mai rapidă a certificatelor cu titlu gratuit pentru industrii și includerea ulterioară a cetățenilor în ETS II.
  • Taxarea, într-o primă etapă, doar a mașinilor și clădirilor corporatiiste, deși nițial, a fost luată în calcul și taxarea cetățenilor pentru sistemele de încălzire și răcire a locuințelor și pentru mijloacele de transport.

Ajustarea la frontieră a emisiilor de dioxid de carbon (CBAM):

  • Aplicarea mai largă și mai a noului instrument privind relocarea emisiilor de dioxid de carbon.

Partajarea eforturilor statelor membre, privind emisiile de gaze cu efect de seră în alte sectoare

  • O traiectorie mai strictă, mai multă transparență și mai puțină flexibilitate pentru emisiile de gaze cu efect de seră ale statelor membre în alte sectoare.

Emisiile auto de CO2

Standarde privind emisiile de CO2 pentru autoturisme și camionete.

  • În anul 2035, toate mașinile și autoutilitarele vor trebui să aibă emisii zero.

Exploatarea terenurilor și schimbarea destinației lor (LULUCF).

  • Noul obiectiv al UE privind absorbanții de carbon va crește de facto obiectivul de reducere a emisiilor până în 2030 la 57%.

Fondul pentru atenuarea impactului social al acțiunilor climatice

  • Un nou fond pentru a-i ajuta pe cei mai afectați de sărăcia energetică și de mobilitate să facă față costurilor crescute ale tranziției energetice.
  • Beneficiarii ar urma să fie gospodăriile, microîntreprinderile și utilizatorii de transport vulnerabili, în special cei afectați de impactul tranziției către neutralitatea climatică.

Dezbaterile vor avea loc marți, 7 iunie, iar votul este programat miercuri, 8 iunie.

Grație legislației UE existente în domeniul climei și al energiei, emisiile de gaze cu efect de seră ale UE au scăzut deja cu 24 % față de 1990, în timp ce economia UE a crescut cu peste 60% în aceeași perioadă, decuplând creșterea de emisii.

***


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: