luni

15 iulie, 2024

19 februarie, 2024

Ministerul Sănătății a aprobat finanţarea pentru modernizarea Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate (PIAS). Suma aprobată este cu 30 de milioane de euro peste cea estimată inițial, până la 100 de milioane de euro, fără TVA. Dezvoltarea proiectului prevede includerea în PIAS a noi funcțiuni și a unor elemente de securitate cibernetică, conform MS. Termenul limită pentru finalizare este trimestrul al treilea din 2025.

Sistemul actual nu va fi afectat în timpul lucrărilor de modernizare, întrucât că modificările vor fi făcute treptat. Investiția se realizează cu fonduri europene din PNRR.

PIAS, cu componentele sale – cardul de sănătate, rețeta electronic, dosarul medical electronic și Sistemul Informatic Unic Integrat – gestionează datele a peste 18 milioane de asigurați.


Peste 700.000 de servicii sunt raportate și validate zilnic. Aproximativ 200.000 dintre acestea sunt prescripții medicale.

Peste 25.000 de furnizori de servicii medicale (spitale, ambulatorii de specialitate, laboratoare, medici de familie, farmacii, furnizori de dispozitive medicale, furnizori de îngrijire la domiciliu) vor fi conectaţi la noua platformă PIAS, până în 2025, conform Ministerului Sănătății.

De la punerea în funcțiune și până în prezent, sistemul informatic al Casei Naționale de Sănătate a dat constant rateuri, pentru că bazele de date și aplicațiile au fost dimensionate pentru probleme existente la nivelul anului 2002.

Sistemul va avea funcțiuni noi

Obiectivele acestei modernizări:

  • asigurarea funcționalității permanente a platformei ce înregistrează numeroase sincope de mulți ani, din cauza subdimensionării
  • îmbunătățirea interconectării şi interoperabilității sistemului
  • funcţionalităţi noi (ex. digitalizarea unor documente conexe actului medical)
  • optimizare fluxuri de date, monitorizarea electronică a obiectivelor generale, obiectivelor specifice, activităţilor şi indicatorilor de performanţă asumaţi la nivelul CNAS/CAS/furnizor de servicii medicale
  • interoperabilitatea sistemelor informatice la nivelul administraţiei publice inter-instituţional, utilizarea datelor organizaţionale încrucişate şi a resurselor existente la nivel naţional (de exemplu, verificarea instantanee a calității de asigurat, o operațiune greu de realizat în momentul de față).

****

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: