luni

6 februarie, 2023

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

5 mai, 2017

Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au crescut cu 73 % în trimestrul I 2017, faţă de trimestrul I 2016, potrivit datelor publicate vineri de Institutul Național de Statistică (INS). Contribuția autoturismelor la creștere a fost decisivă (+74,4%), ca urmare a eliminării timbrului de mediu de la 1 februarie.

Aproape 99% din cele 152.222 de autovehiculele înmatriculate în T1 2017 sunt autoturisme, potrivit INS,  dar numai 22.276 sunt noi, potrivit datelor publicate anterior de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Totodată, peste 128.000 de autoturisme  „la mâna a doua” au fost înmatriculate în trimestrul 1, potrivit Direcţia Regim Permise Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).


În vreme ce înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 27,5% faţă de aceeaşi perioadă din 2016, masinile vechi intrate în circulaţie aproape că s-au dublat.

Statistica INS pentru vehiculele pentru transportul mărfurilor este mai puțin impersionantă: + 3,6%. Au fost înmatriculate cu 17,9% mai multe autocamioane, dar mai puține tractoare (-8,7%) ṣi remorci.

Faţă de trimestrul IV 2016, în trimestrul I 2017 înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au crescut cu 47,6%, iar înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor cu 7,4%.


Totalul automobilelor în circulație din România a ajuns la 5,47 milioane în 2016, în creştere cu 6,1% faţă de 2015, potrivit datelor DRPCIV. Doar 3% erau atunci autoturisme sunt mai noi de doi ani, iar peste 20% sunt mai vechi de 20 de ani.

Totalul vehiculelor rutiere depăşea şapte milioane de unităţi la finalul anului trecut.

Articole recomandate:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

  1. ERATA LA TITLU:”Fara un proiect de reindustrializare (care sa asigure romanilor salarii industriale – in loc de cele modice primite de 2 milioane salariati cu salarii minime pe economie), Romania s-a umplut de vechituri auto – SECOND-uri”.Adica si in auto, este la fel cum 80 la suta din populatie poarta IMBRACAMINTE SECOND – ca regula de aur in cea mai saraca tara din UE!Altfel am umbla in zdrente, (numai pe biciclete second) … ca pe vremea lui Ceausescu!Asa ca, glorie vesnica guvernului Ponta-Dragnea, care ne trimit treptat catre viata din Coreea de Nord, in urma disparitiei investitorilor industriali dupa 2008 si dezindustrializarii, cu caderea continua a monedei nationale, cresterea preturilor, iar a salariilor mai ales la papusarii politici de virf ai tarii!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Un răspuns

  1. ERATA LA TITLU:”Fara un proiect de reindustrializare (care sa asigure romanilor salarii industriale – in loc de cele modice primite de 2 milioane salariati cu salarii minime pe economie), Romania s-a umplut de vechituri auto – SECOND-uri”.Adica si in auto, este la fel cum 80 la suta din populatie poarta IMBRACAMINTE SECOND – ca regula de aur in cea mai saraca tara din UE!Altfel am umbla in zdrente, (numai pe biciclete second) … ca pe vremea lui Ceausescu!Asa ca, glorie vesnica guvernului Ponta-Dragnea, care ne trimit treptat catre viata din Coreea de Nord, in urma disparitiei investitorilor industriali dupa 2008 si dezindustrializarii, cu caderea continua a monedei nationale, cresterea preturilor, iar a salariilor mai ales la papusarii politici de virf ai tarii!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

România a reușit să facă progrese semnificative în ceea ce privește recuperarea decalajului față de media în privind PIB-ului pe cap de locuitor. Odată cu aderarea la NATO

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: