fbpx Modifica setari cookieuri

La obiect

Reprezentanți ai mediului de business: 70% din economie continuă să meargă. Ce strategii au cei care au rămas în picioare

Companiile anticipează o scădere mediană de 30% a cifrei de afaceri din martie, respectiv o contracție de 40% a businessului în aprilie, potrivit unui sondaj… Mai mult

01.04.2020

La obiect

Un tablou: bolile infecțioase care omoară anual mii de români

3.659 români au murit din cauza bolilor infecțioase și parazitare în 2018 – anul pentru care există statistici complete. Unele din aceste afecțiuni au fost… Mai mult

31.03.2020

La obiect

Profitorii crizei: presiuni de creștere a prețului la energie, în ciuda scăderii prețului în piață

În timp ce prețurile la energie își continuă trendul de scădere semnificativă, Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a modificat de trei ori… Mai mult

31.03.2020

Chestiunea

Cu ce cheltuieli de sănătate a intrat România, cu viteză, în criza Covid-19. Țara e pe primul loc în UE la mortalitatea din cauze tratabile

Diagnosticul sec pus în „State of Health in the EU”, România – Profilul Sănătății, apărut în noiembrie 2019 plasează țara noastră pe ultimul loc în… Mai mult

31.03.2020

Facebook anunță că transparentizează informațiile despre inițiatorii campaniilor de promovare online

de Vladimir Ionescu , 29.3.2019

Cu două luni înainte de alegerile europarlamentare, Facebook, intens criticată pentru rolul avut în diseminarea știrilor false și a propagandei, a anunțat strategia prin care luptă contra amenințărilor și prin care vrea să dea dovadă de transparență.

Potrivit HotNews, cei care cumpără publicitate pentru alegeri trebuie să fie autorizați în țara respectivă, iar lângă anunțuri va scrie cine plătește și cât a fost bugetul campaniei. Informațiile vor fi destinate și autoritățiilor, pentru ca acestea să poată vedea dacă sunt respectate regulile de finanțare ale campaniilor.

Alegerile pentru Parlamentul European vor fi pe 26 mai.

Facebook a fost criticată de Comisia Europeană în ultimele luni pe motiv că a făcut prea puțin pentru combaterea dezinformării în rețea și miza este importantă, fiindcă trolii și diverse organizații au dovedit că pot să manipuleze foarte mulți oameni, cu bugete mici de publicitate.

De remarcat: de câteva luni Facebook face des anunțuri despre seturi de pagini și conturi închise în diverse țări, inclusiv în România, unde conturile închise aveau legătură cu PSD.

Centrul de operațiuni din Dublin se va concentra pe urmărirea publicității politice pe Facebook și practic vor fi introduse noi procedee de verificare pentru cei care cumpără publicitate, iar cei care văd reclamele politice vor putea face click și vor afla cine a plătit campania pentru partid sau pentru un anumit candidat. De precizt că aceste lucruri vor fi introduse treptat în diversele țări.

Măsurile încearcă să rezolve două chestiuni presante: să impiedice folosirea publicității online pentru ingerințe în politica unor țări străine și să crească gradul de transparență pentru toate tipurile de publicitate.

Cei care cumpără publicitate vor trebui să fie autorizați în țara de origine pentru a putea pune reclamele electorale în rețea, iar asta înseamnă că Facebook le va cere documente și va face și verificări tehnice pentru a le confirma identitatea și locul de unde sunt. Pentru ca aceste reguli să fie respectate, vor fi folosite și sisteme automate, dar se va ține cont și de cele raportate de useri.

Compania spune că toți clienții de publicitate electorală vor trebui autorizați în fiecare țară, astfel încât să poată fi apoi identificați ușor, și autoritățile competente să poată investiga, în caz că sunt probleme. ”Sunt multe chestiuni pe marginea cărora numai autoritățile electorale pot lua decizii, de exemplu dacă au fost respectate regulile de finanțare a campaniilor, iar noile noastre unelte le vor ajuta în această muncă importantă”, spune compania.

Pentru a crește transparența, toate reclamele politice de pe Facebook și Instagram vor trebui să aibă o etichetă “Paid for by” în partea de sus, iar asta înseamnă că userii pot vedea cine plătește pentru reclamă, pot afla date de contact și, la un click, date despre cât a fost bugetul pentru acel anunț. În plus, se va mai putea vedea câți oameni au vizualizat reclama, ce vârstă aveau, dar și date despre locurile de unde erau.

”Îi invităm pe toți cei care vor să desfășoare campanii politice să înceapă procesul de autorizare acum și vom începe să blocăm de la jumătatea lui aprilie reclamele politice care nu au fost corect înregistrate”, spun cei de la Facebook.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 29.3.2019

Lăsați un comentariu


Stiri

Ce documente cere ANAF pentru autentificarea în Spațiul Virtual Privat

Adrian N Ionescu

Contribuabilii, persoane fizice sau juridice, care dețin certificat digital calificat pot solicita înregistrarea ca utilizator al  Spațiului Privat Virtual (SPV). Persoanele fizice care nu dețin… Mai mult

Stiri

Tarifele de referință pentru asigurarea RCA au crescut

Razvan Diaconu

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a publicat noile tarife de referință pentru asigurarea obligatorie RCA. Acestea au crescut la toate categoriile de vârstă, pentru toate… Mai mult

Europa

Bulgaria va solicita la sfârșitul acestei luni intrarea în ERM-2 pentru aderarea la euro

Razvan Diaconu

Bulgaria va depune, până la finele lunii aprilie, cererea de aderare la ERM-2 (mecanismul ratelor de schimb, perioadă de tranziție obligatorie, de minim doi ani,… Mai mult

Stiri

Bilanț coronavirus, vineri: 265 de cazuri noi în ultimele 24 de ore

Vladimir Ionescu

Până astăzi, 10 aprilie, pe teritoriul României, au fost confirmate 5.467 de cazuri de persoane infectate cu virusul COVID – 19 (coronavirus), anunță Grupul de… Mai mult

Stiri

Peste 150.000 de persoane fizice şi 10.000 de companii au solicitat până în prezent amânarea plăţii ratelor la credite

Vladimir Ionescu

Peste 150.000 de persoane fizice şi aproximativ 10.000 de companii au solicitat până în prezent amânarea plăţii ratelor la credite, termenul limită pentru depunerea cererilor… Mai mult

Stiri

Simulările Evaluării Naţionale şi Bacalaureatului au fost anulate

Vladimir Ionescu

Ordinul ministrului Educaţiei privind suspendarea organizării şi desfăşurării Evaluării Naţionale la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a, a simulării Evaluării Naţionale pentru… Mai mult

Stiri

Agenția Națională pentru Pescuit cere clarificarea Ordonanței militare 8, nu este permis pescuitul în perioadă de prohibiție

Victor Bratu

Agenția Națională pentru Pescuit și Acvacultură urmează să solicite modificarea Ordonanței militare 8, emise joi seara, care permite în prezent desfășurarea activităților de pescuit comercial.… Mai mult