luni

29 aprilie, 2024

elevi scoala rural

28 iunie, 2023

Și Evaluarea națională din acest scoate în evidență decalajele uriașe dintre sistemul de educație din rural și cel din urban, o problemă pe care guvernanții nu au reușit să o atenueze în cele trei decenii de când ea este declarată în mod repetat o prioritate.

Toți acești elevi lăsați în urmă de sistemul românesc de educație sunt victime ale politicilor statului român, ce perpetuează dramatica inegalitate de șanse la care sunt expuși copiii din rural, din punct de vedere educațional. În rural, 4 din 10 elevi nu au luat 5 la matematică, iar 3 din 10 nu au reușit nota 5 la limba română, în timp ce în urban valorile acestor indicatori sunt cu peste 50% mai reduse.

Statistica participării și rezultatelor:

  • s-au înscris 161.652 candidaţi
  • s-au prezentat 154.115 de elevi

Din cei 154.115 de candidaţi prezenți:

  • 117.507 candidaţi (76,2%) au obţinut medii mai mari sau egale cu 5
  • 36.608 candidaţi (23,8%) au obţinut medii mai mici ca 5
  • 429 candidaţi au obţinut media 10

(Citește și: ”19.06.23 – rămânem campioni în UE la copiii care nu trec de gimnaziu: 12,7% din cei înscriși în clasa a VIII-a nu s-au prezentat la Evaluarea Națională„)

Unele dintre cele mai slabe rezultate înregistrate în utlimii 10 ani la proba de Limba română


După o scădere semnificativă a elevilor care nu au reșit o medie de 5, în 2022, anul acesta ponderea a urcat cu 6,6 puncte procentuale, până la 23,8%, media în jurul căreia au gravitat rezultatele în ultimul deceniu:

24,6%, adică aproape un sfert din elevii prezenți la EN, nu au reușit să obțină nota 5 la matematică. Rezultatul este sub cel din 2022 (când 22,5% din candidați au avut note sub 5), dar mai bun decât în ceilalți ani de după 2012.

(Citiți și: ”Cristian Grosu / Singura soluție pe termen lung la problemele care au distrus Educația”)

La limba română, însă, ponderea celor cu notă sub 5 este a doua cea mai mare din 2013, inclusiv, și până acum – 22,6% din elevi.

Prăpastia dintre rural și urban

Un număr dublu de copii din mediul rural, comparativ cu cei din urban, nu au avut medii de cel puțin 5: 25.488 în rural, față de 13.601 candidați în urban.


Din cei 23,8% din copii care nu au cunoștințe minime pentru media 5 la Evaluare, 25.488 au studiat în școli din mediul rural, ceea ce înseamnă că doi din cinci copii proveniți din aceste zone au ratat pragul de cunoștințe minime la finalul ciclului primar și gimnazial.

Îin urban, 13.601 de absolvenți de clasa a VIII-a (adică 13,99% din totalul candidaților din urban) s-au situat sub plafonul notei 5.

Situația pe probe, urban vs. rural

Matematică:

  • urban, note sub 5 la matematică – 14,95% din elevii din acest mediu de rezidență
  • rural, note sub 5 – 40,20%

Limba română:

  • urban, note sub 5 – 13,83%
  • rural, note sub 5 – 36,62%

Trebuie menționat, că ponderea copiilor din rural care ajung să susțină EN este oricum, mult sub ponderea celor din urban, abandonul școlar fiind mult mai ridicat în comune și sate.

****

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Retragerea doctorului Cîrstoiu din cursa pentru primăria Capitalei arată nu

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: